Δευτέρα 22 Ιανουάριος 2018
Find me on Facebook Follow me on Twitter Follow me on Linkedin
Home arrow Συνεντεύξεις arrow Nota - all about print

Nota - all about print

interviews/nota_1.jpginterviews/nota_2.jpg

Πριν δύο περίπου χρόνια, στην αγορά της ψηφιακής εκτύπωσης της χώρας μας προστέθηκε άλλη μία, νέα, εταιρεία παροχής εκτυπωτικών υπηρεσιών. Η εταιρεία Nota. Όσοι παρακολουθούν τα δρώμενα του κλάδου, θα πουν πως η εταιρεία αυτή δεν είναι καινούρια, αλλά βρίσκεται στο χώρο των εκτυπώσεων πολλά χρόνια τώρα. Εκ πρώτης μπορεί να έχουν δίκαιο, αλλά, μια προσεκτικότερη ματιά και η ανάγνωση της παρουσίασης που ακολουθεί, θα τους πείσει πως ουσιαστικά έχουμε να κάνουμε με έναν νέο παίκτη στην αγορά, με μία διαφορετική άποψη για τον κλάδο και μια διαφορετική φιλοσοφία στον τρόπο λειτουργίας μιας ψηφιακής εκτυπωτικής μονάδας.


Η εταιρεία
Η εταιρεία ΝΟΤΑ, υπό τη σημερινή της διοίκηση, ξεκίνησε τη λειτουργία της πριν περίπου δύο χρόνια. Στο τιμόνι της εταιρείας βρίσκεται ο κύριος Κυριάκος Αλεξίου, ο οποίος ξεκίνησε τη σταδιοδρομία του στις ψηφιακές εκτυπώσεις το 1992 ως στέλεχος της Xerox. Ξεκινώντας από το τμήμα πωλήσεων της εταιρείας, μέσα σε μία δεκαετία ανέβηκε τα σκαλιά της ιεραρχίας και εξελίχθηκε σε Γενικό Διευθυντή της Docusys –θυγατρικής της Xerox για τον τομέα των Γραφικών Τεχνών. «Η επαγγελματική μου εξέλιξη στη Xerox ήταν αυτή που με έφερε κοντά στον κλάδο των Γραφικών Τεχνών και τους ανθρώπους του» μας λέει, «αγάπησα αυτόν τον κλάδο και αυτός είναι ο λόγος που αποφάσισα να είμαι σήμερα ιδιοκτήτης μιας ψηφιακής εκτυπωτικής μονάδας.»

Έδρα της εταιρείας από το 2008, οπότε και ουσιαστικά ο εξοπλισμός και το πελατολόγιο της παλαιάς εταιρείας NOTA πέρασαν στα χέρια του κυρίου Αλεξίου, είναι το Κορωπί.
Σήμερα η εταιρεία είναι εξοπλισμένη με δύο συστήματα εκτύπωσης iGen3 της Xerox, δύο ασπρόμαυρα εκτυπωτικά 4112 επίσης της Xerox και τρεις εκτυπωτές ευρείας διάστασης διαστάσεων 1,6, 3,2 και 2,0 μέτρων των εταιρειών Seiko και Challenger. Σημαντικές είναι οι επενδύσεις της εταιρείας και σε εξοπλισμό βιβλιοδέτησης και τελειοποίησης, ώστε να μπορεί σήμερα να παραδίδει –επεξεργασμένο inhouseέτοιμο έντυπο στους πελάτες της.


Η Φιλοσοφία

Αυτό όμως που κάνει σήμερα μία επιχείρηση Γραφικών Τεχνών επιτυχημένη, δεν είναι μόνο ο εξοπλισμός της. Στις μέρες μας αυτό που χρειάζεται είναι δυνατή διοίκηση και μια ξεκάθαρη στρατηγική στην οποία να μπορεί να μείνει πιστή. «Πριν ξεκινήσουμε την εταιρεία, αισθανόμασταν ότι από την ελληνική αγορά Γραφικών Τεχνών έλειπε μια συγκεκριμένη φιλοσοφία: Ένα πολυκατάστημα Γραφικών Τεχνών στο οποίο ο κάθε πελάτης θα μπορούσε να βρει το προϊόν που θέλει, στην τιμή που το θέλει και σε όσα αντίτυπα χρειάζεται...» μάς λέει ο κύριος Αλεξίου και συνεχίζει: «Υπάρχουν εταιρείες στο χώρο που έχουν επενδύσει σε μηχανές Offset και επικεντρώνονται μόνο εκεί, άλλες που είδαν μια επενδυτική ευκαιρία στις εκτυπώσεις ευρείας διάστασης και παρέχουν μόνο τέτοιες εφαρμογές. Προσωπικά πιστεύω πως σήμερα μια εταιρεία πρέπει να είναι σε θέση να παρέχει όλη τη γκάμα προϊόντων που θα της ζητήσει ο πελάτης της. Δεν είναι απαραίτητο όλες οι εργασίες να γίνονται εσωτερικά. Είναι προτιμότερο κανείς να εμμένει σε αυτό που ξέρει να κάνει καλά, και για όλα τα υπόλοιπα να επιλέγει τους κατάλληλους συνεργάτες που θα τον βοηθήσουν.»

Η λογική της εταιρείας είναι να παρέχει τις υπηρεσίες εκτύπωσής της σε ανθρώπους του κλάδου των Γραφικών Τεχνών και μόνο. Γραφίστες, διαφημιστικές εταιρείες, δημιουργικά γραφεία, τυπογράφους. Παρόλο που η εταιρεία ΝΟΤΑ γνωρίζει πως το να απευθυνθεί κατευθείαν στον τελικό πελάτη μπορεί να είναι πολύ δελεαστικό εμπορικά –να αναλάβει δηλαδή και το δημιουργικό, και την προώθηση και τις εκτυπώσειςθεωρεί ότι κάτι τέτοιο είναι λάθος.
Στόχος της εταιρείας είναι να προσαρμόζει και να εμπλουτίζει την παραγωγική διαδικασία της στις απαιτήσεις των προαναφερθέντων επαγγελματιών του κλάδου και να τους βοηθά να παρέχουν άψογες υπηρεσίες που θα βοηθήσουν τον τελικό πελάτη να πουλήσει καλύτερα το προϊόν του.
«Είμαι κλασικός οπαδός του outsourcing.» δηλώνει, «πιστεύω πως ο κάθε επαγγελματίας πρέπει να διοχετεύει την ενέργειά του σ’ αυτό με το οποίο έχει αποφασίσει ότι θέλει να ασχοληθεί. Πιστεύω πως είναι λάθος να προσπαθείς να είσαι και έμπορος, και τυπογράφος, και γραφίστας. Πρέπει να επικεντρώνεσαι στη δουλειά σου και μόνο, και όλα τα υπόλοιπα να τα αναθέτεις σε ανθρώπους που γνωρίζουν καλύτερα.»


Internet & Γραφικές Τέχνες
Με αφορμή την παραπάνω φιλοσοφία, ζητήσαμε από τον κύριο Αλεξίου να μας πει πώς βλέπει τη νέα τάση των Γραφικών Τεχνών που διαμορφώνεται, στην οποία τα εκτυπωτικά κέντρα -με τη βοήθεια του Internet και εργαλείων όπως το Web2Printαπευθύνονται ολοένα και περισσότερο κατευθείαν στον τελικό πελάτη.

«Πιστεύω πως το Web2Print είναι μία τάση περιορισμένων δυνατοτήτων. Δηλαδή, για εκείνον που θέλει να τυπώσει τις φωτογραφίες του σε κάποιο photobook ή θέλει να τυπώσει μία παρουσίαση για ένα συνέδριο, είναι ιδανική. Δεν είναι όμως όλη η αγορά έτσι. Όταν για παράδειγμα μια επιχείρηση θέλει να κατέβει σε μία έκθεση και χρειάζεται έντυπα για να μοιράσει, δεν θα μπει στη λογική να μπει στο Internet και να ετοιμάσει κάτι από έτοιμα templates. Θα φωνάξει έναν γραφίστα να του τα σχεδιάσει και αυτός ο άνθρωπος για να δημιουργήσει θα πρέπει κάπου να στηριχθεί. Η αγορά σίγουρα μεγαλώνει και μπαίνει όλο και πιο πολύ μέσα στο σπίτι μας. Σίγουρα το προϊόν Γραφικών Τεχνών γίνεται πιο καταναλωτικό αλλά, πάντα θα εξακολουθήσουν να υπάρχουν οι επιχειρήσεις που θα θέλουν να κάνουν κάτι πιο σοβαρό και επιθετικό, και όλοι αυτοί θα πρέπει να στηριχτούν σε έναν συνάδελφο. Το γεγονός πως υπάρχουν σήμερα πάμπολλοι γραφίστες και δημιουργικά γραφεία, δείχνει πως υπάρχει ακόμη αγορά που ψάχνει το κάτι διαφορετικό. Πιστεύω πως το κομμάτι του Internet σίγουρα θα μεγαλώσει στο μέλλον, αλλά θα απευθύνεται σε ένα κομμάτι μιας άλλης αγοράς. Γι’ αυτό υποστηρίζω και τη λογική του B2B. Επίσης, δεν πιστεύω πως το Internet μπορεί να βλάψει τις Γραφικές Τέχνες.»


interviews/nota_3.jpginterviews/nota_4.jpg


Variable Data

Σε μία συνομιλία με έναν άνθρωπο που δραστηριοποιείται στον κλάδο των ψηφιακών εκτυπώσεων, μοιραία η συζήτηση καταλήγει και σε ζητήματα εξατομικευμένης εκτύπωσης και μεταβλητών δεδομένων.
Έχουν περάσει οι εποχές που τα μόνα πλεονεκτήματα μιας ψηφιακής μηχανής ήταν η ταχύτητα και η οικονομία στα μικρά τιράζ. Πλέον τα έντυπα μετατρέπονται σε εργαλεία marketing και απαιτούν μια πολύ πιο σύνθετη προσέγγιση. Ακόμη και στη χώρα μας, είναι έμπρακτα τα παραδείγματα εντύπων στα οποία γίνεται χρήση μεταβλητών δεδομένων και μάλιστα με σύνθετους τρόπους (εικαστικό προσαρμοσμένο στις ανάγκες του πελάτη κ.λπ.) που ξεφεύγουν από την απλή λογική τις αντικατάστασης του ονόματος παραλήπτη μιας επιστολής, που είχαμε συνηθίσει μέχρι σήμερα. Η αγορά των μεταβλητών δεδομένων στα έντυπα και το transpromo βρίσκονται πλέον και εδώ σε άνθιση.

«Η άποψή μου είναι ότι η μεταβλητότητα και η προσωποποιημένη επικοινωνία είναι το must της εποχής. Είμαι λάτρης και οπαδός της» μάς λέει ο Κυριάκος Αλεξίου, «Όλα τα προϊόντα εκτύπωσης μπορούν να γίνουν προσωποποιημένα. Μπορούν να αφορούν έναν! Παλαιότερα, το να στείλεις μαζικά ένα έντυπο κάπου είχε μια αποτελεσματικότητα, το να το στείλεις τυπωμένο έγχρωμο μια ακόμη μεγαλύτερη, το να προσθέσεις σε μια επιστολή προσφώνηση με το ονοματεπώνυμο του παραλήπτη, ακόμη πιο μεγάλη. Σήμερα, για τον τελικό πελάτη αυτό που έχει αξία είναι το έντυπό του να αποδίδει, και εάν συμβαίνει αυτό δεν υπάρχει λόγος να αναλώνεται ο ίδιος στο να βρει τον πιο οικονομικό τυπογράφο και να τυπώνει 500,000 αντίτυπα του φυλλαδίου του τα οποία θα μοιράζει ανεξέλεγκτα. Δυστυχώς όμως είμαστε ακόμη αρκετά μακριά από μια τέτοια λογική. Δεν είμαστε βέβαια στην αρχή –έχουμε περπατήσει κάποια βήματακαι βρισκόμαστε ήδη στην ανάγκη προσωποποιημένης διαφήμισης και αποτελεσματικής διαφήμισης.»

Στην ερώτησή μας εάν οι γραφίστες με τους οποίους συνεργάζεται η ΝΟΤΑ, έχουν ξεκινήσει να μπαίνουν σε μία τέτοια λογική, η απάντηση ήταν ότι αρκετοί βρίσκονται ήδη σε μία ανησυχία και το ψάχνουν το θέμα.
«Για το, σχετικά μικρό, χρονικό διάστημα που βρισκόμαστε στην αγορά, έχουμε ήδη πραγματοποιήσει αρκετές τέτοιες ενέργειες με πελάτες μας.»


interviews/nota_5.jpg


Το τεχνικό επίπεδο των γραφιστών

Σε τέτοιου είδους συνεντεύξεις, δηλαδή με ανθρώπους που ο ρόλος τους είναι να δώσουν υλική μορφή σε μια μακέτα ενός γραφίστα και να την μετατρέψουν σε προϊόν, η αγαπημένη μας ερώτηση είναι εάν η επιχείρηση του συνεντευξιαζόμενου λαμβάνει αρχεία Microsoft Word προς εκτύπωση. Η απάντηση ήταν και εδώ, δυστυχώς, καταφατική. «Ναι. Λαμβάνουμε τέτοια αρχεία αλλά η αλήθεια είναι πως είναι πλέον ελάχιστα. Πριν δύο χρόνια τα πράγματα ήταν πολύ χειρότερα. Φαίνεται να έχει βελτιωθεί το επίπεδο των γραφιστών. Έχουμε πελάτες γραφίστες που είναι πραγματικοί επαγγελματίες και γνωρίζουν τη δουλειά τους. Παίρνουν άριστα από τεχνικής άποψης. Στην εταιρεία μας έχουμε εξειδικευμένο άνθρωπο, του οποίου η δουλειά είναι να φιλτράρει όλες τις εισερχόμενες δουλειές των πελατών μας και ορισμένοι πελάτες μας χρειάζονται ειδικό σεμινάριο έως ότου πάρουμε τελικά το αρχείο σωστό, αλλά δεν είναι πλέον πολλοί αυτοί.»

0 Σχόλια

Δεν υπάρχουν σχόλια.

Θα πρέπει πρώτα να συνδεθείτε για να υποβάλετε σχόλια.

NEWSLETTER

Σύνδεση Χρήστη