Τετάρτη 25 Απρίλιος 2018
Find me on Facebook Follow me on Twitter Follow me on Linkedin
EDP LOGO NEW

Λουκέτο!

Μιχάλης Καλούδης

tutorials/louketo/louketo.jpg

Aς δούμε βήμα βήμα το σχεδιασμό ενός… λουκέτου. Το μικρό αυτό αντικείμενο έχει γίνει εξαιρετικά διάσημο τον τελευταίο καιρό, δυστυχώς όμως όχι για τις ωραίες γυαλάδες και καμπύλες του.

Θα ξεκινήσουμε από κάτω προς τα επάνω το σχεδιασμό του λουκέτου. Θα ξεκινήσουμε τις επεξεργασίες στο Illustrator (έκδοση CS2 ή μεταγενέστερη) ενώ θα τις τελειώσουμε στο Photoshop. Επιλέγουμε το ελλειπτικό εργαλείο (L) και σχεδιάζουμε μακρόστενη έλλειψη. Με το ορθογώνιο εργαλείο (Μ) σχεδιάζουμε δύο ορθογώνια. Τοποθετούμε τα ορθογώνια στις δύο «άκρες» της έλλειψης και διανέμουμε τις αποστάσεις με την παλέτα Align.

tutorials/louketo/louketo-1.jpg


Από την παλέτα Pathfinder, αφαιρούμε τις ορθογώνιες περιοχές από την ελλειπτική για να δημιουργήσουμε το τελικό σχήμα του λουκέτου.

tutorials/louketo/louketo-2.jpg


Στη συνέχεια σχεδιάζουμε την κλειδαριά. Δημιουργούμε κύκλο με χρώμα ίδιο με αυτό του λουκέτου και του ορίζουμε σκούρο περίγραμμα. Από την παλέτα Appearance προσθέτουμε ένα ακόμα περίγραμμα, λίγο πιο παχύ από το πρώτο και με φωτεινό χρώμα.

tutorials/louketo/louketo-3.jpg


Έπειτα, δημιουργούμε τη σχισμή για το κλειδί. Σχεδιάζουμε με σκούρο χρώμα ένα λεπτό, κάθετο ορθογώνιο με λεπτό, ανοιχτόχρωμο περίγραμμα. Δημιουργούμε μικρούς κύκλους και ορθογώνια, τα τοποθετούμε τυχαία πάνω στη σχισμή και με τη χρήση της παλέτας Pathfinder αφαιρούμε τις περιοχές αυτές.

tutorials/louketo/louketo-4.jpg
Μετά την αφαίρεση (subtract) των περιοχών, πάντα πατάμε το κουμπί «Expand». Οι εικόνες είναι πριν το «Expand», ώστε να φαίνονται τα αντικείμενα που σχεδιάσαμε.


Την κεντράρουμε κάθετα και οριζόντια με τον κύκλο και ομαδοποιούμε (group) τα δύο αντικείμενα. Σύροντας την ομάδα στη παλέτα των συμβόλων (symbols), δημιουργούμε νέο σύμβολο με την κλειδαριά. Αφού πια την έχουμε ως σύμβολο, μπορούμε να πετάξουμε τα αντικείμενα που σχεδιάσαμε.
Επιστρέφουμε στο σχήμα του λουκέτου, το επιλέγουμε και του ορίζουμε την εντολή Effect> 3D> Extrude & Bevel. Χρησιμοποιώντας τον κύβο, στο πάνω μέρος του πλαισίου διαλόγου της εντολής, περιστρέφουμε το σχήμα και όταν βρούμε την κατάλληλη θέση, σημειώνουμε τις τιμές των Υ και Ζ αξόνων. Αυξάνουμε την τιμή στο πεδίο «Extrude Depth», για να μεγαλώσουμε το λουκέτο στο επιθυμητό μέγεθος. Ως Bevel επιλέγουμε το «Complex 3», με σχετικά μικρό ύψος για να δώσουμε μία πιο στιβαρή αίσθηση. Κάνουμε κλικ στο κουμπί «More Options» για να εμφανιστούν οι επιλογές του φωτισμού. Προσθέτουμε ακόμα μία πηγή φωτός, ορίζουμε την κατεύθυνσή της από αριστερά και τροποποιούμε όπως μας αρέσει τις υπόλοιπες τιμές.

tutorials/louketo/louketo-5.jpg
Αυξάνουμε τα «Blend Steps» για πιο «απαλές» διαβαθμίσεις και για να εξαλειφθούν τα «σκαλοπάτια».


Τέλος, κάνουμε κλικ στο κουμπί «Map Art» ώστε να προσθέσουμε την κλειδαριά στο κάτω μέρος. Επιλέγουμε για σύμβολο την κλειδαριά που δημιουργήσαμε και την τοποθετούμε στο κέντρο της επιφάνειας. Έπειτα, επιλέγουμε την εντολή «Shade Artwork», ώστε να προστεθούν στην κλειδαριά οι αντίστοιχοι φωτισμοί και οι σκιάσεις που είχαμε ορίσει και για το λουκέτο.

tutorials/louketo/louketo-6.jpg

Κάνουμε δύο φορές «ΟΚ» (στο Map Art και στο γενικό πλαίσιο διαλόγου του Extrude & Bevel) και το σώμα του λουκέτου είναι έτοιμο. Σιγουρευόμαστε ότι το λουκέτο έχει το επιθυμητό, σε εκατοστά μέγεθος και αν όχι, το διορθώνουμε.
Περνάμε στη δημιουργία του ασημί σίδερου ασφάλισης. Δημιουργούμε νέο επίπεδο (Layer) και το τοποθετούμε κάτω από το αρχικό. Επιλέγουμε το εργαλείο στρογγυλεμένου ορθογώνιου (Rounded Rectangle Tool) και δημιουργούμε κάθετο σχήμα που να έχει κυκλικά πάνω και κάτω άκρα και ευθείες κάθετες πλευρές. Ορίζουμε για γέμισμα «Κανένα» και Περίγραμμα 100% Μαύρο. Αυξάνουμε το πάχος του περιγράμματος όσο θέλουμε να είναι και το σίδερο ασφάλισης του λουκέτου.

tutorials/louketo/louketo-7.jpg
Προσέχουμε στην κορυφή του σχήματος να μην υπάρχουν δύο κόμβοι.

Στη συνέχεια κάνουμε «Expand» (Object> Expand) το περίγραμμα. Έπειτα δημιουργούμε νέο ορθογώνιο σχήμα, ώστε να δώσουμε την τελική μορφή στο σίδερο ασφάλισης. Τοποθετούμε το ορθογώνιο στο κάτω μέρος του σίδερου και με την παλέτα Pathfinder αφαιρούμε την περιοχή αυτή από το σίδερο.

tutorials/louketo/louketo-8.jpg
Αφήνουμε αρκετό μέρος από τις κάθετες πλευρές ώστε να είμαστε σίγουροι ότι θα έχουμε το επιθυμητό μήκος.


Διορθώνουμε το μέγεθος του σίδερου έτσι ώστε να ταιριάζει με το σώμα και του δίνουμε όγκο με την εντολή Extrude & Bevel. Εμφανίζουμε τις επιλογές του φωτισμού και επιλέγουμε για Shading Color «None». Ορίζουμε τις ίδιες τιμές στους άξονες Υ και Ζ με αυτές του σώματος του λουκέτου. Επιλέγουμε για Bevel το «Rounded» και αλλάζουμε τις τιμή των «Extrude Depth» και «Height» ώστε το σίδερο να αποκτήσει μία τέλεια, κυκλική περίμετρο.

tutorials/louketo/louketo-9.jpg
Η τιμή «Extrude Depth» θα πρέπει να είναι περίπου διπλάσια από τη «Height».


Περνάμε στις επιλογές του φωτισμού οι οποίες είναι και το «κλειδί» για τη ρεαλιστικότητα του σίδερου. Τοποθετούμε την πηγή λίγο πάνω και αριστερά από το κέντρο της σφαίρας και ορίζουμε τις τιμές όπως φαίνονται στην παρακάτω εικόνα.

tutorials/louketo/louketo-10.jpg
Η τιμή «Light Intensity» είναι στο 10%. Όλες οι υπόλοιπες πηγές φωτός που θα προσθέσουμε θα πρέπει να έχουν τιμές 90-100%.


Στη συνέχεια θα προσθέσουμε 3-5 νέες πηγές φωτός για να αποτυπώσουμε καλύτερα τη μεταλλική υφή του σίδερου. Τοποθετούμε κάποιες από τις πηγές φωτός στην πίσω πλευρά του αντικειμένου κλικάροντας το αντίστοιχο εικονίδιο.

tutorials/louketo/louketo-11.jpg
Οι μαύροι κύκλοι με λευκό περίγραμμα δείχνουν ποιες πηγές φωτός βρίσκονται στο πίσω μέρος.


Κάνουμε «ΟΚ» και το τοποθετούμε στην κατάλληλη θέση για να σιγουρευτούμε ότι έχει την κατάλληλη κλίση/προοπτική.

tutorials/louketo/louketo-12.jpg


Σώζουμε το αρχείο σε μορφή .ai και έπειτα το εξάγουμε (Export) ως αρχείο Photoshop. Στον πίνακα διαλόγου που εμφανίζεται, ορίζουμε την κατάλληλη ανάλυση (300ppi για εκτύπωση ή χαμηλότερη για χρήση οθόνης), ενεργοποιούμε την εντολή «Write layers» ώστε να έχουμε σώμα και σίδερο σε διαφορετικά επίπεδα μέσα στο Photoshop. Απενεργοποιούμε το «Maximum Editability» και προσέχουμε το Anti-alias να είναι ενεργό.
Τελειώνουμε την επεξεργασία μέσα στο Illustrator, με τη δημιουργία της αλυσίδας και συγκεκριμένα των κρίκων που θα την αποτελούν.
Με το εργαλείο στρογγυλεμένου ορθογώνιου δημιουργούμε τον κρίκο. Ορίζουμε χρώμα γεμίσματος «Κανένα» και περιγράμματος το χρώμα που θέλουμε να έχει η αλυσίδα. Τροποποιούμε το πάχος του περιγράμματος -ώστε να ταιριάζει στο πάχος που θέλουμε να έχει ο κρίκος- και κάνουμε Expand το περίγραμμά του.

tutorials/louketo/louketo-13.jpg


Δίνουμε όγκο στον κρίκο με την εντολή Extrude & Bevel. Για άλλη μία φορά επιλέγουμε για Bevel «Rounded» με αντίστοιχες τιμές με το σίδερο ασφάλισης. Προσθέτουμε, εάν θέλουμε, μία δεύτερη πηγή φωτός για να αποδώσουμε καλύτερα τον όγκο που έχει ο κρίκος.

tutorials/louketo/louketo-14.jpg
Προσέχουμε οι γυαλάδες να μην είναι πολύ έντονες επειδή ένας σκουριασμένος κρίκος δεν δικαιολογεί τέτοιες γυαλάδες.


Κάνουμε «ΟΚ» και σώζουμε το αρχείο ως «Krikos-1.ai». Στη συνέχεια θα δημιουργήσουμε κι άλλους κρίκους ώστε να δημιουργήσουμε την αλυσίδα. Ο κάθε κρίκος θα είναι διαφορετικό αρχείο (π.χ. «Krikos-1.ai», «Krikos-2.ai» κ.ο.κ.) και η σύνθεση της αλυσίδας θα γίνει μέσα στο Photoshop. Ιδανικά θα πρέπει να δημιουργήσουμε ακριβώς όσους κρίκους χρειαστούμε για την αλυσίδα καθώς η επανάληψη κάποιου κρίκου μπορεί να φανεί στην τελική σύνθεση και να αλλοιώσει το αποτέλεσμα.

Τσεκάρουμε τον κρίκο και από την παλέτα «Appearance» κάνουμε διπλό κλικ στο εικονίδιο των εφέ. Περιστρέφουμε τον κύβο για να γυρίσουμε αντίστοιχα και τον κρίκο. Κάνουμε «ΟΚ» και σώζουμε το αρχείο με νέο όνομα. Με τον ίδιο τρόπο δημιουργούμε όσους κρίκους χρειαζόμαστε.

tutorials/louketo/louketo-15.jpg


Η εργασία μέσα στο Illustrator ολοκληρώθηκε. Κλείνουμε την εφαρμογή (με quit) και συνεχίζουμε στο Photoshop.
Ανοίγουμε το .psd αρχείο, με το λουκέτο που εξάγαμε προηγουμένως. Τα επίπεδα παραμένουν όπως και στο Illustrator. Επειδή στη συνέχεια θα προστεθούν πολλά επίπεδα, δημιουργούμε 2 Group επιπέδων (ένα για κάθε επίπεδο). Τα ονομάζουμε αναλόγως και βάζουμε μέσα, σε καθένα από αυτά, τα αντίστοιχα επίπεδα.

tutorials/louketo/louketo-16.jpg


Αυξάνουμε το μέγεθος του καμβά στο επιθυμητό και ξεκινάμε τις επεξεργασίες προσθέτοντας υφή στα αντικείμενα. Προσθέτουμε νέο επίπεδο στην κορυφή της παλέτας και το ονομάζουμε «ΥΦΗ». Δημιουργούμε τετράγωνη επιλογή, λίγο μεγαλύτερη από το σώμα και γεμίζουμε με λευκό.
Προσθέτουμε θόρυβο (Filter> Noise> Add Noise) με Ποσοστό 10-20%, Γκαουσιανή διανομή και τη μονοχρωματική επιλογή ενεργή > ΟΚ. Έπειτα προσθέτουμε θόλωμα κίνησης (Filter> Blur> Motion Blur). Γωνία ορίζουμε 0ο και Απόσταση σχετικά μεγάλη, γύρω στα 50px > ΟΚ. Τέλος, οξύνουμε την υφή (Filter> Sharpen> Unsharp Mask). Ποσοστό ορίζουμε 500%, Ακτίνα 1,5px και Κατώφλι 3-5 επίπεδα > ΟΚ.

tutorials/louketo/louketo-17.jpg

Κάπου εδώ από-επιλέγουμε και σώζουμε τις μέχρι τώρα επεξεργασίες. Αυτή θα είναι και η τελική υφή που θα χρησιμοποιήσουμε σε αρκετές επιφάνειες. Ας ξεκινήσουμε με το σώμα.
Διπλασιάζουμε το επίπεδο «ΥΦΗ» (Ctrl+J), αποκρύπτουμε το αρχικό και τοποθετούμε το αντίγραφο στο «Group ΣΩΜΑ» πάνω από το επίπεδο με το σώμα. Αλλάζουμε τον τρόπο ανάμειξης (Blending Mode) του επιπέδου με την υφή σε Linear Burn και μειώνουμε την αδιαφάνεια στο 60% ή όπου μας αρέσει καλύτερα. Πληκτρολογούμε Ctrl+T, περιστρέφουμε το επίπεδο για να ακολουθεί τη γωνία που έχει το σώμα και ενεργοποιούμε το Warp, ώστε να ακολουθήσουμε την καμπύλη που έχει το σώμα.

tutorials/louketo/louketo-18.jpg

Αφού δεχτούμε τις αλλαγές, στην παλέτα των επιπέδων, κάνουμε Alt+κλικ μεταξύ των δύο επιπέδων και αποκόπτουμε τα επίπεδα ώστε η υφή να είναι ορατή μόνο στην περιοχή του σώματος.

tutorials/louketo/louketo-19.jpg


Προσθέτουμε μάσκα στο επίπεδο της υφής και κρατάμε ορατή μόνο την μπροστινή περιοχή, αποκρύπτοντας τις υπόλοιπες. Θα τελειοποιήσουμε την υφή, κρύβοντάς την από τις πολύ φωτεινές περιοχές. Στην παλέτα των επιπέδων κάνουμε διπλό κλικ πάνω στο επίπεδο. Στις επιλογές που εμφανίζονται, κρατώντας πατημένο το Alt, σύρουμε αριστερά το κάτω δεξιά βελάκι που μας εμφανίζει τις φωτεινές περιοχές του κάτω επιπέδου.

tutorials/louketo/louketo-20.jpg
Η χρήση του Alt χωρίζει το βελάκι, για πιο απαλές αναμείξεις.


Με την ίδια διαδικασία, προσθέτουμε υφή και στις δύο άλλες πλευρές του λουκέτου, δίνοντας στην υφή την κατάλληλη προοπτική.

tutorials/louketo/louketo-21.jpg


Στη συνέχεια θα προσθέσουμε την ίδια υφή και στο σίδερο ασφάλισης. Η ιδιαιτερότητα σε αυτήν την περίπτωση είναι το κυκλικό σχήμα που έχει το σίδερο. Επιλέγουμε το επίπεδο «ΥΦΗ» και το τοποθετούμε στο «Group ΣΙΔΕΡΟ» πάνω από το επίπεδο με το σίδερο.
Δημιουργούμε επιλογή ώστε, με Delete, να πετάξουμε τις άκρες του επιπέδου «ΥΦΗ» οι οποίες παρουσιάζουν διαφάνεια μετά το Motion Blur που δέχτηκαν.

tutorials/louketo/louketo-22.jpg

Πληκτρολογούμε Ctrl+T και ενεργοποιούμε το Warp. Επιλέγουμε για παραμόρφωση τo Τόξο (Arc), ορίζουμε πλήρης κάμψη 100% και αποδεχόμαστε την παραμόρφωση.

tutorials/louketo/louketo-23.jpg

Δημιουργούμε λεπτή επιλογή που να περικλείει τη βάση του τόξου.

tutorials/louketo/louketo-24.jpg


Πληκτρολογούμε Ctrl+T και μακραίνουμε προς τα κάτω τη βάση ώστε να επεκτείνουμε την υφή και για το υπόλοιπο σίδερο.

tutorials/louketo/louketo-25.jpg


Απο-επιλέγουμε και πληκτρολογούμε πάλι Ctrl+T για να μικρύνουμε το επίπεδο ώστε να ταιριάζει στο σίδερο και αποδεχόμαστε.

tutorials/louketo/louketo-26.jpg
Χαμηλώσαμε προσωρινά την αδιαφάνεια του επιπέδου ώστε να διευκολυνθούμε στην προσαρμογή.


Από την παλέτα των επιπέδων, με Alt+κλικ μεταξύ των εικονιδίων, αποκόπτουμε τα δύο επίπεδα, αλλάζουμε τον Τρόπο Ανάμειξης του επιπέδου της υφής σε Multiply και χαμηλώνουμε στα επιθυμητά την αδιαφάνειά του. Το λουκέτο είναι, επιτέλους, έτοιμο.

Ξεκινάμε τη δημιουργία της αλυσίδας. Με την εντολή File> Place τοποθετούμε έναν έναν τους κρίκους στην εικόνα. Αν χρειαστεί να αλλάξουμε το μέγεθός τους θα πρέπει να το κάνουμε σε όλους μαζί για να αποφύγουμε τυχών ασυμμετρίες. Τοποθετούμε τους κρίκους στις σωστές θέσεις.

tutorials/louketo/louketo-27.jpg


Τσεκάρουμε το επίπεδο-βάση, δημιουργούμε τετράγωνη επιλογή λίγο μεγαλύτερη από έναν κρίκο και κάνουμε copy, για να κρατήσουμε στη μνήμη το μέγεθός της. Δημιουργούμε νέο έγγραφο το οποίο εξ’ ορισμού έχει το μέγεθος της επιλογής. Εμφανίζουμε το πινακάκι των Ενεργειών (Actions) και επιλέγουμε το σετ Υφές (Textures). Από το σετ αυτό «τρέχουμε» την Rusted Metal ενέργεια. Από το υπομενού της παλέτας των επιπέδων, διπλασιάζουμε το επίπεδο με την υφή και επιλέγουμε για έγγραφο προορισμού αυτό που επεξεργαζόμαστε εδώ και καμιά ώρα…

tutorials/louketo/louketo-28.jpg

Το επίπεδο εμφανίζεται πάνω από το επίπεδο-βάση. Από την παλέτα των επιπέδων κλειδώνουμε την Αδιαφάνειά του και διπλασιάζουμε το επίπεδο (Ctrl+J). Πληκτρολογώντας το D αλλάζουμε τα χρώματα προσκηνίου-φόντου στα εξ’ ορισμού μαύρο/άσπρο και ορίζουμε στο επίπεδο το Filter> Render> Clouds φίλτρο. Με τα Levels δυναμώνουμε πολύ το κοντράστ.

tutorials/louketo/louketo-29.jpg

Δημιουργούμε, όσα και οι κρίκοι, αντίγραφα από τα δύο αυτά επίπεδα (Rusted Metal & Clouds), τα τοποθετούμε πάνω από τους αντίστοιχους κρίκους και τα αποκρύπτουμε. Επιλέγουμε τα επίπεδα σκουριάς και clouds ενός κρίκου, τα αποκόπτουμε με το επίπεδο του κρίκου και με Ctrl+T τα παραμορφώνουμε σύμφωνα με τον κρίκο.

tutorials/louketo/louketo-30.jpg
Μετονομάσαμε τα αντίγραφα σκουριάς-clouds σύμφωνα με τον κρίκο για τον οποίο προορίζονται.


Αλλάζουμε τον Τρόπο Ανάμειξης του επιπέδου της σκουριάς σε Overlay και την Αδιαφάνειά του γύρω στο 60-70%. Επιλέγουμε το Clouds επίπεδο και αλλάζουμε τον Τρόπο Ανάμειξης σε Multiply και χαμηλώνουμε την Αδιαφάνειά του στο 50-70%.
Η προσθήκη της υφής ολοκληρώθηκε. Ακολουθούμε την ίδια διαδικασία για τους υπόλοιπους κρίκους.
Στη συνέχεια «πλέκουμε» την αλυσίδα προσθέτοντας από μία μάσκα στα επίπεδα με τους κρίκους αποκρύπτοντας τις περιοχές όπου ενώνονται.

tutorials/louketo/louketo-31.jpg


Τέλος επιβάλλεται να προσθέσουμε ένα ακόμα επίπεδο, για κάθε κρίκο, στο οποίο θα βάλουμε τις σκιές που θα πρέπει να υπάρχουν στις ενώσεις.

tutorials/louketo/louketo-32.jpg
Αποκόπτουμε τα επίπεδα με τις σκιές με τα αντίστοιχα των κρίκων ώστε να αποφύγουμε τη χρήση μασκών.


Προσθέτουμε το φόντο της σύνθεσης και κάπου εδώ τελειώνει η επίπονη αυτή διαδικασία.

Τώρα που το λουκέτο είναι έτοιμο, ας ευχηθούμε να μην χρειαστεί να το ξαναδούμε…
oύτε ζωγραφιστό!

0 Σχόλια

Δεν υπάρχουν σχόλια.

Θα πρέπει πρώτα να συνδεθείτε για να υποβάλετε σχόλια.