Τρίτη 26 Σεπτέμβριος 2017
Find me on Facebook Follow me on Twitter Follow me on Linkedin
Home arrow Tutorials arrow Δημιουργικά arrow Προσαρμογή Γραφικών

Προσαρμογή Γραφικών

Μιχάλης Καλούδης
Σάββατο, 18 Ιούνιος 2011

tutorials/fiting/Distort.jpg


Στην προσπάθειά μας να δημιουργήσουμε ελκυστικά στο μάτι εικαστικά, πολλές φορές χρειάζεται να προσαρμόσουμε ένα γραφικό επάνω σε μία επιφάνεια -ένα λογότυπο τραβάει πιο πολύ το μάτι εάν το προσαρμόσουμε επάνω σε ένα, γυμνό κατά προτίμηση, κορμί. Ένα άλλο σενάριο μπορεί να θέλει να «ζωγραφίσουμε» ένα πρόσωπο ή ακόμα και να προσαρμόσουμε το σχέδιο που θέλουμε επάνω σε κάτι που, όμως, στην πραγματικότητα δεν υπάρχει.
Η προσαρμογή γραφικών ή και εικόνων επάνω σε διαφόρων ειδών αντικείμενα ή/και επιφάνειες εξαρτάται από την πολυπλοκότητα του αντικειμένου και το είδος της επιφάνειας. Υπάρχουν άπειρα παραδείγματα εφαρμογών που θα μπορούσαμε να αναφέρουμε, γι’ αυτό θα προσπαθήσουμε να τις κατηγοριοποιήσουμε.
Η διαδικασία στρέβλωσης ενός γραφικού μπορεί να είναι αυτοματοποιημένη, μερικώς αυτοματοποιημένη ή χειροκίνητη. Όταν λέμε «αυτοματοποιημένη» δεν εννοούμε φυσικά «πατάμε ένα κουμπί και βγαίνει… το αποτέλεσμα», απλώς, δεν χρειάζεται να στρεβλώσουμε το γραφικό μας χειροκίνητα σε κανένα στάδιο της διαδικασίας. Θα τα δούμε αυτά παρακάτω, μέσα από τα παραδείγματα.
Θα διαχωρίσουμε τα αντικείμενα στα οποία θα προσαρμοστεί το γραφικό μας σε δύο κατηγορίες: στα γεωμετρικά σχήματα και στα ακανόνιστα, όπως είναι τα διάφορα αντικείμενα καθημερινής χρήσης (π.χ. οχήματα, τασάκια κ.λπ.).
Θα διαχωρίσουμε και τις επιφάνειες σε δύο κατηγορίες: σε λείες επιφάνειες και μη.
Έτσι, δημιουργούνται τέσσερις κατηγορίες/παράγοντες που θα μπορούσε να έχει μία προσαρμογή με φαινομενικά πιο πολύπλοκο συνδυασμό -αυτόν του ακανόνιστου αντικειμένου με μη λεία επιφάνεια. Η διαδικασία προσαρμογής, όμως, δεν είναι πάντα αναλόγως πολύπλοκη με το συνδυασμό αυτόν.
Να επισημάνουμε ότι ακόμα και η πιο εύκολη προσαρμογή, όπως είναι ένα logo επάνω σε ένα κουτί απαιτεί κάποια επιπλέον διαδικασία, πέρα από μια απλή διόρθωση προοπτικής. Σε κάθε περίπτωση, θα πρέπει να προσθέτουμε τις κατάλληλες σκιές ή γυαλάδες για ένα καλό αποτέλεσμα.
Με βάση τους προαναφερθέντες συνδυασμούς και μέσα από περισσότερα παραδείγματα, θα ξεκινήσουμε βήμα-βήμα τις προσαρμογές. Ας αρχίσουμε από τα εύκολα.

Μη λεία επιφάνεια
Θα προσαρμόσουμε το γραφικό μας επάνω σε μία μη λεία επιφάνεια, η οποία έχει φωτογραφηθεί χωρίς προοπτική.


tutorials/fiting/Distort-1.jpg


Εδώ θα ακολουθήσουμε αυτοματοποιημένη διαδικασία. Για αρχή, θα χρειαστούμε ένα χάρτη για να παραμορφώσουμε το γραφικό μας. Ο χάρτης είναι ένα αρχείο/εικόνα ίσο, στην ιδανική περίπτωση, σε διαστάσεις με την εικόνα μας, το οποίο, με μαύρο χρώμα, υποδεικνύει το βάθος της. Δηλαδή, όσο πιο σκούρα τα σημεία στο χάρτη τόσο πιο μεγάλο βάθος θα οριστεί στο γραφικό μας. Για το χάρτη αυτό, θα χρησιμοποιήσουμε κάποιο από τα κανάλια (channels) ή την ίδια την εικόνα σε κατάσταση Grayscale και γι’ αυτό τη διπλασιάζουμε. Μετατρέπουμε το αντίγραφο σε Grayscale και, με τα levels, διορθώνουμε τη φωτεινότητά του ώστε να παραμείνουν μόνο οι φόρμες όπου θα βασιστεί η παραμόρφωση.


tutorials/fiting/Distort-2.jpg
Ο χάρτης θα πρέπει να φωτίσει αρκετά μέχρι να είναι σωστός.


Στη συνέχεια, με το Gaussian Blur, το θολώνουμε λίγο για είναι πιο ομαλός.


tutorials/fiting/Distort-3.jpg


Αποθηκεύουμε το αρχείο σε φορμά .psd, με το όνομα «Wall», και το κλείνουμε. Επιστρέφουμε στην εικόνα μας και εισάγουμε το γραφικό. Αφού το τοποθετήσουμε στο σημείο που θέλουμε, του ορίζουμε το φίλτρο Μετατόπισης (Displace) από το Menu Bar>Filter>Distort>Displace. Στον πίνακα διαλόγου που εμφανίζεται ορίζουμε την επιθυμητό τιμή παραμόρφωσης.


tutorials/fiting/Distort-4.jpg
Επειδή ο χάρτης μας έχει ακριβώς το ίδιο μέγεθος με την εικόνα μας, οι επιλογές που υπάρχουν από κάτω δεν διαφοροποιούν το αποτέλεσμα.


Όσο πιο μεγάλη είναι η εναλλαγή του βάθους, τόσο μεγαλύτερες θα πρέπει να είναι και οι τιμές που ορίζουμε.


tutorials/fiting/Distort-5.jpg
Σε μεγαλύτερες εναλλαγές βάθους, οι τιμές αυξάνονται.


Στη συνέχεια, επιλέγουμε για χάρτη το «Wall» και τον ανοίγουμε. Η παραμόρφωση είναι έτοιμη. Χαμηλώνουμε την αδιαφάνεια του επιπέδου στο 80-90% και, με το Gaussian Blur, θολώνουμε λίγο το γραφικό για να «κολλήσουν» οι άκρες του με τον τοίχο.


tutorials/fiting/Distort-6.jpg


Μπορούμε να πειραματιστούμε με τους τρόπους ανάμειξης (Mode) του επιπέδου, ανάλογα με τα χρώματα του γραφικού.
Θα χρησιμοποιήσουμε το αρχείο του χάρτη για να προσθέσουμε τις σκιές στο γραφικό μας. Ανοίγουμε το «Wall» και, πατώντας το Shift, σέρνουμε το χάρτη επάνω στην εικόνα μας.


tutorials/fiting/Distort-7.jpg
Η χρήση του Shift φέρνει την εικόνα στο κέντρο του καμβά.


Τοποθετούμε το επίπεδο με τον χάρτη επάνω από το γραφικό και αλλάζουμε τον τρόπο ανάμειξης σε «Πολλαπλασιασμό» (Multiply). Έπειτα, στην παλέτα των επιπέδων, κάνοντας Alt+Click ανάμεσα από τα δύο επίπεδα, αποκόπτουμε το επίπεδο του χάρτη ώστε να μην υπερβαίνει το όρια του γραφικού. Αν οι σκιές είναι αρκετά έντονες, χαμηλώνουμε την αδιαφάνεια του χάρτη για να ταιριάζει καλύτερα.


tutorials/fiting/Distort-8.jpg


Γεωμετρικό σχήμα (1)
Πέρα από την επεξεργασία του γραφικού εξ’ ολοκλήρου μέσα στο Photoshop, η προσαρμογή επάνω σε κάποιο γεωμετρικό σχήμα θα μπορούσε να γίνει, με πολύ καλά αποτελέσματα και με τη βοήθεια των νεότερων εκδόσεων του Illustrator.
Στο Photoshop, μεγάλο ρόλο παίζει το είδος του σχήματος. Όσες περισσότερες οι πλευρές που έχει και όσες περισσότερες γωνίες έχει μία πλευρά, τόσο πιο χρονοβόρα η διαδικασία.
Ας ξεκινήσουμε με το σχήμα που έχει μόνο μία επιφάνεια και δεν είναι άλλο από τη σφαίρα.
Αν το αντικείμενό μας δεν είναι απόλυτα σφαιρικό αλλά πλησιάζει αρκετά, τότε το αντιμετωπίζουμε με τον ίδιο τρόπο. Υπάρχουν αρκετοί τρόποι με τους οποίους μπορούμε να σφαιροποιήσουμε ένα αντικείμενο. Ο πιο απλός είναι με 4-5 βήματα:
• Εισάγουμε το γραφικό στο επιθυμητό μέγεθος.
• Το τοποθετούμε στο σημείο που θέλουμε και δημιουργούμε ελλειπτική επιλογή γύρω από το αντικείμενο με το αντίστοιχο εργαλείο (Μ).


tutorials/fiting/Distort-9.jpg


• Ορίζουμε στο επίπεδο το φίλτρο Σφαιροποίησης από το Menu Bar> Filter> Distort> Sferize με τις επιθυμητές τιμές. Αν το γραφικό υπερβαίνει τα όρια του αντικειμένου, προσθέτουμε μάσκα και κρύβουμε τις ατέλειες.


tutorials/fiting/Distort-10.jpg


• Έπειτα, με τη Βούρτσα (Β), προσθέτουμε τις κατάλληλες σκιές ή/και γυαλάδες.

tutorials/fiting/Distort-11.jpg
Κλειδώσαμε τη διαφάνεια των επιπέδων ώστε η όποια προσθήκη σκιάς να μην υπερβαίνει τα όρια των γραφικών.


Γεωμετρικό σχήμα (2)
Θέλουμε να τοποθετήσουμε τα γραφικά επάνω σε χάρτινη κούτα. Αν και χειροκίνητη, αυτή η διαδικασία είναι η πιο εύκολη. Εισάγουμε τα γραφικά μας, περίπου στο επιθυμητό μέγεθος, ώστε να τα προσαρμόσουμε σε δύο πλευρές.


tutorials/fiting/Distort-12.jpg


Για να ορίσουμε την κατάλληλη προοπτική, πληκτρολογούμε Ctrl+T. Στη συνέχεια, και πατώντας το Ctrl, επιλέγουμε την κάθε πλευρά του Πλαισίου Ορίων (Bounding Box) και την ευθυγραμμίζουμε με τις αντίστοιχες του αντικειμένου μας.


tutorials/fiting/Distort-13.jpg


Κάνουμε τις τυχόν διορθώσεις που χρειάζονται με βάση το μέγεθος του γραφικού και δεχόμαστε την παραμόρφωση.
Έπειτα, προσθέτουμε τις σκιές ή/και τις γυαλάδες, όπως κάναμε και πριν.


tutorials/fiting/Distort-14.jpg
Για πιο ρεαλιστικό αποτέλεσμα, χαμηλώνουμε λίγο τη διαφάνεια του επιπέδου.


Ακανόνιστο σχήμα (1)
Αν το σχήμα μας είναι ελλειπτικό ή κυλινδρικό, μπορούμε να στρεβλώσουμε το γραφικό με τις εντολές «Ελεύθερη Παραμόρφωση» και «Στρέβλωση» -μέθοδος που συνιστάται όταν κάνουμε χρήση των Έξυπνων Αντικειμένων (Smart Objects). Τα αντικείμενα αυτά έχουν το προτέρημα να διατηρούν την αρχική πληροφορία και να γίνονται render, κυριολεκτικά, την τελευταία στιγμή όπου και έχουν πάρει την τελική τους μορφή.
Εισάγουμε το γραφικό και το ορίζουμε ως Έξυπνο Αντικείμενο. Πληκτρολογώντας Ctrl+T το φέρνουμε στο μέγεθος που θέλουμε. Από το μενού της επάνω μπάρας, τσεκάρουμε το κουμπί που μας εναλλάσσει από «Ελεύθερη Παραμόρφωση» σε «Στρέβλωση».


tutorials/fiting/Distort-15.jpg


Αφού το τσεκάρουμε, παραμορφώνουμε το γραφικό, σύμφωνα με το αντικείμενο. Εναλλάσσοντας μεταξύ ελεύθερης παραμόρφωσης και στρέβλωσης, μπορούμε να επιτύχουμε αρκετά σύνθετες παραμορφώσεις.


tutorials/fiting/Distort-16.jpg
Στρέβλωση του λογοτύπου που θα χρησιμοποιηθεί.


tutorials/fiting/Distort-17.jpg
Η στρέβλωση μπορεί να βρει εφαρμογή ακόμα και σε πιο γενικά θέματα, όπως είναι τα φόντα.


Με την προσθήκη των σκιάσεων, το αποτέλεσμα, αν μη τι άλλο, τραβάει την προσοχή!

tutorials/fiting/Distort-18.jpg


Ακανόνιστο σχήμα (2)
Στο δεύτερο παράδειγμα, θα χρησιμοποιήσουμε χάρτη για να παραμορφώσουμε το γραφικό. Μόνο που σε αυτήν την περίπτωση, θα χρειαστεί να το διορθώσουμε. Πιο συγκεκριμένα, το κράνος οπού θα προσαρμόσουμε το γραφικό, κάνει απότομο βούλιαγμα. Ο χάρτης, όμως, που παράγεται από την εικόνα, σε κατάσταση Grayscale, δεν το ορίζει αυτό.


tutorials/fiting/Distort-19.jpg


Με το Πολυγωνικό λάσο (L), δημιουργούμε επιλογή στην περιοχή που βαθαίνει απότομα. Αφού της ορίσουμε λίγο Feather, τη γεμίζουμε με ποσοστό μαύρου χρώματος και επιλέγουμε τρόπο Ανάμειξης «Πολλαπλασιασμό».


tutorials/fiting/Distort-20.jpg
Όσο πιο μεγάλο είναι το ποσοστό του μαύρου χρώματος, τόσο πιο μεγάλο βάθος θα προσομοιάσει.


Αφού σώσουμε το χάρτη, επιστρέφουμε στην εικόνα και ορίζουμε το φίλτρο στο γραφικό.


tutorials/fiting/Distort-21.jpg


Ακανόνιστο σχήμα (3)
Στο επόμενο παράδειγμα, συναντάμε μια προσαρμογή με πολύπλοκες απαιτήσεις, καθώς η επιφάνεια έχει πολλές γωνίες που θα πρέπει να προσαρμόσουμε.
Αυτό θα γίνει χειροκίνητα, με τη χρήση της εντολής «Ρευστοποίηση» (Liquify) (Ctrl+Shift+X). Εισάγουμε το γραφικό, διορθώνουμε την προοπτική και το μέγεθός του και το τοποθετούμε εκεί που θέλουμε.


tutorials/fiting/Distort-22.jpg


Έπειτα, επιλέγουμε «Ρευστοποίηση» και ξεκινάμε τη χειροκίνητη στρέβλωση. Αρχίζουμε και στρεβλώνουμε το γραφικό ώστε να αγκαλιάζει μία-μία τις πλευρές. Η χρήση μεγάλης σε μέγεθος βούρτσας, όπου είναι αυτό δυνατό, διευκολύνει για ομαλότερες στρεβλώσεις.


tutorials/fiting/Distort-23.jpg
Θα χρειαστεί αρκετός πειραματισμός μέχρι να νιώσουμε οικεία με τη «Ρευστοποίηση».


Έπειτα, προσθέτουμε τις απαραίτητες σκιές και γυαλάδες. Κάνοντας διπλό κλικ επάνω στο εικονίδιο του επιπέδου, εμφανίζονται οι Επιλογές Ανάμειξης (Blending Options). Με τη χρήση του Alt, εμφανίζουμε μέρος από τις φυσικές γυαλάδες του αυτοκινήτου.


tutorials/fiting/Distort-24.jpg


Οι παραπάνω διαδικασίες καλύπτουν το μεγαλύτερο μέρος των περιπτώσεων που θα συναντήσουμε. Όσον αφορά στους χάρτες μετατόπισης, θα χρειαστεί να πειραματιστούμε αρκετά για να κατανοήσουμε ακριβώς πώς λειτουργούν, αλλά, εάν το καταφέρουμε, πραγματικά κάνουν θαύματα!


0 Σχόλια

Δεν υπάρχουν σχόλια.

Θα πρέπει πρώτα να συνδεθείτε για να υποβάλετε σχόλια.

NEWSLETTER

Σύνδεση Χρήστη