Κυριακή 21 Ιανουάριος 2018
Find me on Facebook Follow me on Twitter Follow me on Linkedin
Home arrow Tutorials arrow Δημιουργικά arrow Μεταλλικά Αντικείμενα

Μεταλλικά Αντικείμενα

tutorials/nickels/Nickel.jpg

Η επεξεργασία μεταλλικών επιφανειών μπορεί να αποδειχθεί σχετικά εύκολη υπόθεση. Αρκεί κανείς να διαθέτει θάρρος αλλά και μέτρο. Θάρρος για να μπορεί να προσθέτει τις έντονες γυαλάδες και αντανακλάσεις που υπάρχουν και μέτρο για να αποφύγει την υπερβολή, καθώς οι αντανακλάσεις θα πρέπει να έχουν μια έντονη αλλά συνάμα διακριτική παρουσία.

Για την ολοκλήρωση της εργασίας θα δουλέψουμε αρκετά με Μάσκες Επιπέδων (Layer Masks), Επίπεδα Αποκοπής (Clipped Layers) και Στιλ Επιπέδων (Layer Styles). Aς δούμε πώς βοηθά το καθένα από τα παραπάνω στη δημιουργία ενός ρεαλιστικού αποτελέσματος.

Μάσκες Επιπέδων
Οι Μάσκες Επιπέδων αποτελούν αναμφίβολα τη βασική αρχή του Photoshop. Μάσκες χρησιμοποιούμε για να κρύψουμε μέρος του επιπέδου μας (layer) κατά τη διαδικασία π.χ. μίας ένθεσης. Τσεκάρουμε το επίπεδο και, από την αντίστοιχη παλέτα, τσεκάρουμε το εικονίδιο της μάσκας που βρίσκεται στο κάτω μέρος.

tutorials/nickels/Nickel-1.jpg

Η προσθήκη μαύρου χρώματος στη μάσκα αποκρύπτει το επίπεδο. 100% μαύρο σημαίνει πλήρης απόκρυψη του επιπέδου, 80% μαύρο αφήνει το επίπεδο ορατό κατά 20% και ούτω καθ’ εξής.

Επίπεδα Αποκοπής (Clipped Layers)
Ουσιαστικά είναι ένα άλλου είδους μασκάρισμα, το οποίο χρησιμοποιείται όταν πολλαπλά επίπεδα έχουν κοινή μάσκα. Για να λειτουργήσει, απαιτούνται τουλάχιστον δύο επίπεδα, το ένα εκ τον οποίων είναι το επίπεδο-βάση που χρησιμοποιούν τα υπόλοιπα επίπεδα ως μάσκα. Κάνοντας Alt+click μεταξύ των εικονιδίων δύο επιπέδων, το επάνω επίπεδο μασκάρεται βάσει της πληροφορίας τού από κάτω. Με απλά λόγια, όπου είναι ορατό το επίπεδο-βάση, εκεί μόνο είναι ορατό και το παραπάνω επίπεδο. Τέλος, δεν υπάρχει περιορισμός στο πόσα επίπεδα θα είναι αποκομμένα.

tutorials/nickels/Nickel-2.jpg
Το βελάκι με τη γωνία μάς υποδεικνύει ότι τα δύο επίπεδα είναι αποκομμένα στο «Vasi».



Στιλ Επιπέδου
Τα Στιλ Επιπέδων είναι τα εφέ που μπορούμε να προσθέσουμε στα επίπεδα όπως: Σκιά, Εσωτερική ή Εξωτερική Λάμψη κ.ά.
Για να εμφανίσουμε τα εφέ αυτά, κάνουμε διπλό κλικ στο εικονίδιο του επιπέδου. Στη συνέχεια, επιλέγουμε το/τα εφέ που θέλουμε. Ο συνδυασμός των διαφόρων εφέ που προσθέσαμε είναι το λεγόμενο Στιλ Επιπέδου.

tutorials/nickels/Nickel-3.jpg
Μπορούμε να αποθηκεύσουμε το συνδυασμό των εφέ που δημιουργήσαμε τσεκάροντας το «Νέο Στιλ…»


Ας ξεκινήσουμε
Ένα κλασικό παράδειγμα για τη δημιουργία μεταλλικών αντικειμένων είναι τα μαχαιροπήρουνα. Αυτά που θα σχεδιάσουμε ακολούθως θα έχουν ημι-ματ λαβές και γυαλιστερές άκρες. Αυτό που θα χρειαστούμε είναι ένα clipart, κατά προτίμηση σε μορφή vector ώστε να χρησιμοποιήσουμε το path, ή μία χαμηλής ανάλυσης εικόνα. Εμφανίζουμε μόνο τις παλέτες Επιπέδων (Layers) και Διαδρομών (Paths) ώστε να έχουμε το μέγιστο δυνατό χώρο. Δημιουργούμε ένα νέο έγγραφο RGB αρκετά μεγάλο ώστε να μπορούμε να επεξεργαστούμε τις απαραίτητες λεπτομέρειες που απαιτούνται. Για παράδειγμα, στο άρθρο δημιουργήσαμε έγγραφο υψηλής ανάλυσης (300ppi) 13 x 16 εκατοστών (1535 x 1890 pixel) με άσπρο φόντο. Αν έχουμε αρχείο vector τότε, με copy-paste από το illustrator, επικολλούμε το outline path και προσαρμόζουμε το μέγεθός του. Αλλιώς, μέσω της εντολής File>Place… (Αρχείο>Τοποθέτηση…) εισάγουμε το clipart ή την εικόνα μέσα στο έγγραφο και προσαρμόζουμε το μέγεθός του/της. Στη συνέχεια, δημιουργούμε διαφορετική διαδρομή (path) για κάθε ένα από τα αντικείμενα.

tutorials/nickels/Nickel-4.jpg
Κάνουμε τις απαραίτητες διορθώσεις ώστε να βελτιώσουμε το σχήμα των αντικειμένων.


Αφού έχουμε πια σε μορφή διαδρομών τα αντικείμενα, μπορούμε να πετάξουμε το επίπεδο με το clipart/εικόνα.

Το μαχαίρι
Ας ξεκινήσουμε να επεξεργαζόμαστε το μαχαίρι. Δημιουργούμε νέα Oμάδα Επιπέδων, τσεκάροντας το αντίστοιχο εικονίδιο που βρίσκεται στο κάτω μέρος της παλέτας και την ονοματίζουμε ανάλογα.

tutorials/nickels/Nickel-5.jpg
Επειδή θα υπάρξουν αρκετά επίπεδα, θα τα ομαδοποιήσουμε ανά αντικείμενο για καλύτερη διαχείριση.


Δημιουργούμε νέο επίπεδο και το ονομάζουμε «Βάση». Επιλέγουμε τη διαδρομή του μαχαιριού και, από το μενού τής αντίστοιχης παλέτας, τη γεμίζουμε με άσπρο χρώμα. Από την παλέτα των επιπέδων κάνουμε διπλό κλικ στο εικονίδιο του «Βάση» και εμφανίζουμε τις Επιλογές Ανάμειξης (Blend Options). Στο Στιλ επιλέγουμε «Εσωτερική Σκιά» και «Εσωτερική Λάμψη» (Inner Shadow και Inner Glow αντίστοιχα) και προσαρμόζουμε τις τιμές σύμφωνα με τις παρακάτω εικόνες.

tutorials/nickels/Nickel-6.jpg

tutorials/nickels/Nickel-7.jpg

Με τα εφέ δημιουργήσαμε όγκο καθώς και ένα χάραγμα/πατούρα περιμετρικά του μαχαιριού.

tutorials/nickels/Nickel-8.jpg
Επειδή οι τιμές διαφέρουν, ανάλογα με το μέγεθος της εικόνας, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τις τιμές όπως δίνονται και, αφού τις δεχτούμε, να αλλάξουμε την κλίμακα των εφέ κάνοντας δεξί κλικ στο εικονίδιο f.


Μόλις είμαστε ικανοποιημένοι από το αποτέλεσμα, αντιγράφουμε το Στιλ Επιπέδου, κάνοντας δεξί κλικ στο εικονίδιο f που συμβολίζει τα εφέ. Όμως, η λεπίδα του μαχαιριού θα πρέπει να έχει μια πιο γυαλιστερή υφή και το χάραγμα που υπάρχει περιμετρικά δεν θα πρέπει να υπάρχει και στην κόψη του μαχαιριού. Με δεξί κλικ στο εικονίδιο f επιλέγουμε «Δημιουργία Επιπέδων» (Create Layers).

tutorials/nickels/Nickel-9.jpg


Τα εφέ τώρα εμφανίζονται σε ανεξάρτητα επίπεδα, αποκομμένα στο επίπεδο απ’ όπου προήλθαν.

tutorials/nickels/Nickel-10.jpg


Προσθέτουμε μάσκα στο επίπεδο της Εσωτερικής Σκιάς και κρύβουμε την περιοχή της λεπίδας.

tutorials/nickels/Nickel-11.jpg
Η μάσκα να έχει απαλό σβήσιμο.


Ανάλογα πράττουμε και για το επίπεδο της Εσωτερικής Λάμψης, από το οποίο κρύβουμε μόνο την περιοχή της κόψης.

tutorials/nickels/Nickel-12.jpg


Επιστρέφουμε στο «Βάση» και του προσθέτουμε ξανά εφέ Εσωτερικής Λάμψης με τιμές όπως της παρακάτω εικόνας.

tutorials/nickels/Nickel-13.jpg
Η προσθήκη της περιμετρικής σκιάς βοηθάει στο να είναι εμφανές το σχήμα του αντικειμένου, το οποίο είναι δυσδιάκριτο αν το φόντο μας είναι λευκό.


Στη συνέχεια, προσθέτουμε νέο επίπεδο (με όνομα «Βάθος»), αλλάζουμε την Κατάσταση σε «Πολλαπλασιασμός» (Multiply) και το αποκόπτουμε στο «Βάση». Δημιουργούμε επιλογή η οποία να περιέχει την περιοχή που ξεκινά η λεπίδα του μαχαιριού. Ορίζουμε χρώμα προσκηνίου το μαύρο. Επιλέγουμε το εργαλείο Ντεγκραντέ (G), για είδος ντεγκραντέ «Προσκήνιο σε Διαφανές» και για τύπο «Καθρεφτισμένο».

tutorials/nickels/Nickel-14.jpg


Ξεκινώντας από το σημείο που ξεκινά η λεπίδα, δημιουργούμε ντεγκραντέ που μας δίνει την αίσθηση ότι υπάρχει διαφορά βάθους.

tutorials/nickels/Nickel-15.jpg
Αν το ντεγκραντέ μάς φαίνεται πολύ βαρύ, μπορούμε να μειώσουμε την αδιαφάνεια τού επιπέδου.


Στη συνέχεια επιλέγουμε τη Γόμα (Ε) και με μια σχετικά σκληρή βούρτσα «τρώμε» το κάτω μέρος του ντεγκραντέ για πιο απότομη αλλαγή βάθους.

tutorials/nickels/Nickel-16.jpg


Αποεπιλέγουμε και προσθέτουμε ένα ακόμα νέο επίπεδο (με όνομα «Λεπίδα») με Κατάσταση «Πολλαπλασιασμός» και το αποκόπτουμε. Κρατώντας πατημένο το Alt, σύρουμε τη μάσκα της Εσωτερικής Σκιάς στο επίπεδο.

tutorials/nickels/Nickel-17.jpg
Η χρήση του Alt διπλασιάζει τη μάσκα και δεν την μεταφέρει απλώς.


Επιλέγουμε τη νέα μάσκα κάνοντας κλικ στο εικονίδιό της και την αντιστρέφουμε (Ctrl+I) ώστε να αφήνει ορατή τη λεπίδα του μαχαιριού. Επιστρέφουμε στην επεξεργασία του επιπέδου, κάνοντας κλικ στο εικονίδιό του. Παίρνουμε τη Βούρτσα (Β) και επιλέγουμε μια μεγάλη και απαλή βούρτσα. Με την Αδιαφάνεια (Opacity) του εργαλείου γύρω στο 10%, βάφουμε με μαύρο όλη τη λεπίδα. Στη συνέχεια με άσπρο χρώμα και την αδιαφάνεια του εργαλείου στο 90%, δημιουργούμε φώτισμα περίπου στη μέση της λεπίδας.

tutorials/nickels/Nickel-18.jpg


Για να αποδώσουμε καλύτερα την αίσθηση ότι η λαβή είναι γυαλιστερή, θα προσθέσουμε γυαλάδα στη δεξιά μεριά. Προσθέτουμε ένα ακόμη επίπεδο (με όνομα «Λάμψη»), το αποκόπτουμε και του προσθέτουμε τη μάσκα τού «Λεπίδα». Παίρνουμε τη Βούρτσα (Β) και επιλέγουμε μια μικρή και σκληρή βούρτσα. Με την Αδιαφάνεια (Opacity) του εργαλείου στο 100%, δημιουργούμε κάθετη γυαλάδα ακριβώς δίπλα στην πατούρα.

tutorials/nickels/Nickel-19.jpg
Κρατάμε πατημένο το Shift ώστε η βούρτσα να γράφει τελείως κάθετα.

Η σειρά των επιπέδων θα πρέπει να είναι όπως στην παρακάτω εικόνα. Το μαχαίρι ολοκληρώθηκε.

tutorials/nickels/Nickel-20.jpg

Το πιρούνι
Περνάμε τώρα στο σχεδιασμό του πιρουνιού και του κουταλιού. Ακολουθώντας την ίδια διαδικασία με πριν, προσθέτουμε δύο Ομάδες Επιπέδων, δημιουργούμε τα επίπεδα-βάσεις για καθένα από τα αντικείμενα και επικολλούμε, στα επίπεδα αυτά, το Στιλ Επιπέδου που έχουμε αντιγράψει.

tutorials/nickels/Nickel-21.jpg

Μετατρέπουμε τα εφέ σε επίπεδα και τα αφήνουμε ορατά μόνο στην περιοχή της λαβής.
Στη συνέχεια αντιγράφουμε το Στιλ Επιπέδου που έχει το επίπεδο-βάση του μαχαιριού και το επικολλούμε στα αντίστοιχα των άλλων αντικειμένων.

tutorials/nickels/Nickel-22.jpg


Ας δούμε πιο συγκεκριμένα το πιρούνι. Με τη λαβή ολοκληρωμένη, περνάμε απευθείας στην άκρη. Προσθέτουμε νέο επίπεδο (με όνομα «Άκρη»), όπως πάντα αποκομμένο στο «Βάση» και του προσθέτουμε τη μάσκα των εφέ την οποία και αντιστρέφουμε. Στη συνέχεια, ενεργούμε όπως και στη λεπίδα του μαχαιριού.

tutorials/nickels/Nickel-23.jpg
Γεμίσαμε την περιοχή με 10% μαύρο και δημιουργήσαμε φώτισμα περίπου στο κέντρο.

Ακολουθώντας κοινή διαδικασία με το μαχαίρι, δημιουργούμε το επίπεδο «Βάθος» στο τέλος της λαβής. Αυτή τη φορά, όμως, δεν «τρώμε» το κάτω μέρος του ντεγκραντέ.

tutorials/nickels/Nickel-24.jpg


Στη συνέχεια, προσθέτουμε νέο, αποκομμένο επίπεδο (με όνομα «Αντανακλάσεις») και του προσθέτουμε τη μάσκα του «Άκρη». Έπειτα, δημιουργούμε κοφτές και μη αντανακλάσεις σε διάφορους τόνους του μαύρου.

tutorials/nickels/Nickel-25.jpg


Μένει η προσθήκη γυαλάδας. Δημιουργούμε νέο, αποκομμένο επίπεδο (με όνομα «Γυαλάδα») και μετατρέπουμε τη διαδρομή του πιρουνιού σε επιλογή. Την αντιστρέφουμε (Ctrl+Shift+I), γεμίζουμε με άσπρο και αποεπιλέγουμε. Επιλέγουμε το Εργαλείο Μετακίνησης (V) και μετακινούμε το επίπεδο κάτω και δεξιά.

tutorials/nickels/Nickel-26.jpg

Έπειτα προσθέτουμε στο επίπεδο τη μάσκα του «Άκρη». Έτοιμο και το πιρούνι.
Τα επίπεδα από τα οποία αποτελείτε θα πρέπει να είναι όπως φαίνονται στην παρακάτω εικόνα.

tutorials/nickels/Nickel-27.jpg



Το κουτάλι
Τελευταίο αφήσαμε το κουτάλι όπου και εδώ η λαβή του είναι έτοιμη. Διπλασιάζουμε το επίπεδο «Βάθος» του πιρουνιού, μεταφέρουμε το αντίγραφο στην ομάδα του κουταλιού και το τοποθετούμε στην κατάλληλη θέση. Προσθέτουμε νέο επίπεδο «Άκρη» και ενεργούμε όπως και στο αντίστοιχο επίπεδο του πιρουνιού και του μαχαιριού.

tutorials/nickels/Nickel-28.jpg


Στη συνέχεια, δημιουργούμε νέο αποκομμένο επίπεδο (με όνομα «Αντανάκλαση») και αλλάζουμε την Κατάσταση σε «Πολλαπλασιασμός». Με τη Βούρτσα (Β) και τη βοήθεια του Shift δημιουργούμε μια κάθετη, μαύρη αντανάκλαση.

tutorials/nickels/Nickel-29.jpg


Επιλέγουμε το Εργαλείο Μουντζουρώματος (R) (Smudge Tool) και του ορίζουμε Ένταση 20-30%. Για βούρτσα επιλέγουμε μια απαλή, γύρω στα 60px. Ξεκινάμε να την παραμορφώνουμε ώστε οι άκρες της να ακολουθούν το περίγραμμα του αντικειμένου και έπειτα, με μία μεγαλύτερη βούρτσα, του δημιουργούμε μικρή καμπυλότητα στη μέση. Με τη Βούρτσα (Β), μικρή αδιαφάνεια και απαλή βούρτσα, προσθέτουμε ελαφριά μαύρη σκιά στην εξωτερική μεριά της αντανάκλασης.

tutorials/nickels/Nickel-30.jpg


Τα αντικείμενα ολοκληρώθηκαν. Η προσθήκη σκιάς των αντικειμένων πάνω στο φόντο θεωρείτε απαραίτητη για να δείξουν τα αντικείμενα πολύ πιο ρεαλιστικά (δείτε αρχική εικόνα).

Καλή όρεξη!

0 Σχόλια

Δεν υπάρχουν σχόλια.

Θα πρέπει πρώτα να συνδεθείτε για να υποβάλετε σχόλια.

NEWSLETTER

Σύνδεση Χρήστη