Τετάρτη 25 Απρίλιος 2018
Find me on Facebook Follow me on Twitter Follow me on Linkedin
EDP LOGO NEW
Home arrow Tutorials arrow Δημιουργικά arrow Ρετούς Προσώπου

Ρετούς Προσώπου

Μιχάλης Καλούδης

Μία από τις πλέον δηµοφιλής µεθόδους επεξεργασίας εικόνας είναι το ρετούς. Στο “How to…” που ακολουθεί θα δούµε βήµα βήµα τη διαδικασία που ακολουθείται για το ρετούς προσώπων. Στις εκδόσεις και στη διαφήµιση άλλωστε, το ρετούς θεωρείται πλέον στάνταρ πρακτική ώστε η τελική εικόνα να αντικατοπτρίζει αφενός τα πρότυπα της εποχής και αφετέρου τις ανάγκες του προϊόντος που προωθείται. Στόχος της επεξεργασίας είναι πάντα το πρόσωπο να δείχνει όµορφο, νεότερο και να εκπέµπει υγεία.

Οι τρόποι με τους οποίους ρετουσάρουμε μία εικόνα είναι τόσοι, όσες και οι φωτογραφίες που ανοίγουμε για επεξεργασία. Φυσικά υπάρχουν κάποιες συγκεκριμένες εντολές σε όλες σχεδόν τις περιπτώσεις, αλλά οι συνδυασμοί που χρειάζεται μία εικόνα είναι μοναδικοί. Άλλοτε χρειάζεται πιο έντονη την τάδε εντολή/φίλτρο και άλλοτε κάποια άλλη. Θα πρέπει να επεξεργαζόμαστε μία εικόνα πρώτα με το μάτι προτού πιάσουμε στα χέρια μας τη γραφίδα ή το ποντίκι. Μία γραφίδα πάντως είναι, ειλικρινά, ιδανική για την περίσταση. Πολλά στάδια χρειάζονται ελεύθερο σχεδιασμό, οπότε είναι λες και προσθέτουμε στην πραγματικότητα makeup. Οι φίλες μας ας μας συγχωρήσουν για οποιοδήποτε λάθος γίνει στο μακιγιάζ…
Θα εργαστούμε πάνω σε πορτρέτο το οποίο τραβήχτηκε για διαφημιστικό καλλυντικών. Ακόμα όμως και το καλύτερο μοντέλο θέλει διόρθωση! Διόρθωση στα φώτα, στις γραμμές του προσώπου, τόνισμα ματιών και χειλιών, λείανση επιδερμίδας είναι οι ενέργειες που πρέπει να γίνουν. Το τελικό αποτέλεσμα πρέπει να δίνει την αίσθηση φρεσκάδας και καθαρότητας.
Ας μην ξεχνάμε ότι η ίδια η εικόνα ορίζει τα όρια των διορθώσεων. Ας τα πάρουμε όμως από την αρχή.
Πρώτα από όλα ελέγχουμε το πιο σημαντικό: Την υφή που έχει η επιδερμίδα. Από το πόσο καλή είναι η αρχική υφή εξαρτάται σχεδόν ολόκληρη η διαδικασία, καθώς αν δεν υπάρχει κάποια πληροφορία που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε, το αποτέλεσμα μπορεί να είναι ένα υπέρ-ρετουσαρισμένο δέρμα.
Το τελικό δέρμα θα πρέπει να έχει καλούς όγκους (χρήση φωτεινών-σκούρων τόνων) και όσο το δυνατόν ομαλότερη υφή -με την απαραίτητη όμως λεπτομέρεια- ανάλογα με το μέγεθος της εικόνας.
Θα ξεκινήσουμε διορθώνοντας πρώτα τις γραμμές του προσώπου. Επιλέγουμε Filter> Liquefy (Ρευστοποίηση). Διορθώνουμε τις τιμές ώστε η βούρτσα να έχει τη μέγιστη δυνατή διάμετρο αναλόγως του θέματος. Ορίζουμε μικρή τιμή σε Density ώστε να κάνουμε απαλές μεταμορφώσεις (distortions) και μικρή τιμή σε Pressure ώστε να χρειαστούν πολλές κινήσεις και να έχουμε καλύτερο έλεγχο.


tutorials/faceretouch/faceretouch-1.jpg


Δεχόμαστε τις παραμορφώσεις και περνάμε στον καθαρισμό των τυχών σημαδιών υπάρχουν. Σχετικά μικρά σημάδια πάνω στην επιδερμίδα ίσως να εξαφανιστούν κατά την επεξεργασία της αλλά μεγαλύτερα σημάδια τα οποία δεν είμαστε σίγουροι ότι θα εξαλειφθούν ή δεν βρίσκονται πάνω στην επιδερμίδα θα πρέπει να τα εξαλείψουμε τώρα. Μεγάλα σημάδια ή περιοχές, όπως η σκοτεινή περιοχή δίπλα στο μάτι, μπορούν να διορθωθούν εν μέρει τώρα και να ξανά ασχοληθούμε μαζί τους αφού γίνουν κάποιες πρώτες διορθώσεις. Έτσι θα έχουμε καλύτερη αντίληψη πόση ακριβώς επεξεργασία χρειάζονται.


tutorials/faceretouch/faceretouch-2.jpg
Μετά από τις τονικές διορθώσεις που θα δεχτεί η εικόνα, η σκοτεινή περιοχή που έχει απομείνει μπορεί να έχει εξαφανιστεί.


Αφού τελειώσουμε με τα σημάδια, εμφανίζουμε την παλέτα των Επιπέδων (Layers). Εκεί, με δεξί κλικ πάνω στο μοναδικό μας επίπεδο το μετατρέπουμε σε Έξυπνο Αντικείμενο (Smart Object). Έτσι είμαστε σίγουροι ότι η εικόνα δεν θα μπορεί να αλλοιωθεί έστω και κατά λάθος. Αυτή πια, θα είναι η αρχική εικόνα μας την οποία και θα επεξεργαστούμε.
Με την εικόνα μας σε αρχικό στάδιο και σε κατάσταση «Έξυπνου Αντικειμένου» την οξύνουμε (sharpen) όσο χρειαστεί. Ο λόγος που δεν κάνουμε την όξυνση στο τέλος της διαδικασίας είναι η λείανση που θα γίνει στην επιδερμίδα. Πρέπει να ξέρουμε πώς θα φαίνονται οι λεπτομέρειες τής εικόνας, προτού διορθώσουμε την επιδερμίδα. Το πόσο θα χρειαστεί να επεξεργαστούμε το δέρμα θα εξαρτηθεί και από τις υπόλοιπες διορθώσεις του προσώπου, εάν θέλουμε να κρατήσουμε μία αρμονία στη φωτογραφία. Για την αρμονία αυτή θα χρειαστεί, ίσως, κατά τη διάρκεια της διαδικασίας, να κάνουμε κάποια μπρος-πίσω ώστε να μη μας ξεφύγει κάτι και φανεί «ξένο» πάνω στο πρόσωπο.
Περνάμε στην όξυνση η οποία δεν θα πρέπει να περιλαμβάνει στοιχεία τα οποία θα επεξεργαστούμε ανεξάρτητα. Στο συγκεκριμένο παράδειγμα θα αφήσουμε έξω τις κόρες από τα μάτια. Δημιουργούμε επιλογή που να περιέχει τις κόρες, επιλέγουμε το επίπεδο με την αρχική εικόνα και με Ctrl+J δημιουργούμε νέο επίπεδο με το περιεχόμενο της επιλογής και το ονομάζουμε ανάλογα.


tutorials/faceretouch/faceretouch-3.jpg
Η επιλογή δεν χρειάζεται να είναι λεπτομερής.


Αποκρύπτουμε το επίπεδο για μετέπειτα επεξεργασία και επιστρέφουμε στο αρχικό επίπεδο. Επιλέγουμε Filter> Sharpen> Smart Sharpen ή UnSharp Mask. Τροποποιούμε τις τιμές του φίλτρου ώστε να είναι κατάλληλες για όλα τα στοιχεία πλην της επιδερμίδας και των ματιών καθώς αυτά θα δεχθούν ειδική επεξεργασία αργότερα.


tutorials/faceretouch/faceretouch-4.jpg
Αν κατά την όξυνση, η επιδερμίδα εμφανίζεται άγρια δεν μας απασχολεί καθώς θα λειανθεί στη συνέχεια.


Μπορούμε, αν χρειαστεί, με τη Βούρτσα (Β) να βάψουμε με μαύρο χρώμα τη μάσκα των Smart Filters ώστε να κρύψουμε κάποιες περιοχές που εμφάνισαν έντονα το αποτέλεσμα της όξυνσης.

tutorials/faceretouch/faceretouch-5.jpg


Οι κάτοχοι παλαιότερων εκδόσεων της εφαρμογής θα πρέπει πρώτα να οξύνουν την εικόνα, να επαναφέρουν τις περιοχές που θέλουν με το History Brush (Y) και μετά να την μετατρέψουν σε Smart Object.

Ας περάσουμε τώρα σε κάποιες πρώτες τονικές διορθώσεις. Στο κάτω μέρος της παλέτας των επιπέδων θα βρούμε ορισμένα εικονίδια. Το τρίτο και τέταρτο από αριστερά χρησιμεύουν αντίστοιχα στην προσθήκη μάσκας σε ένα επίπεδο και στην προσθήκη Επιπέδου Ρύθμισης.


tutorials/faceretouch/faceretouch-6.jpg


Τα Επίπεδα Ρύθμισης δεν είναι τίποτα άλλο από τις γνωστές μας εντολές ρύθμισης χρώματος και τονικότητας μίας εικόνας (σχεδόν όλο το μενού Image> Adjustments), μόνο που έχουμε τη δυνατότητα να διατηρήσουμε τις εντολές αυτές μέχρι το τέλος της επεξεργασίας σε μορφή επιπέδου και να μπορούμε π.χ. μία εντολή που ορίσαμε κατά το άνοιγμα της εικόνας να την τροποποιήσουμε λίγο πριν την αποθήκευσή της. Θα το εκμεταλλευτούμε στο έπακρο!
Πατάμε το εικονίδιο των Adjustment Layers (Επίπεδα Ρυθμίσεων) και επιλέγουμε τα Curves (Καμπύλες). Φωτίζουμε αρκετά την εικόνα στα φωτεινά και μεσαία σημεία της και δεχόμαστε τις αλλαγές.


tutorials/faceretouch/faceretouch-7.jpg
Ονομάσαμε το επίπεδο «Curves Geniko» και το τοποθετήσαμε στη κορυφή. Θα προστεθούν αρκετά επίπεδα και η ονομασία τους θα είναι, τουλάχιστον, χρήσιμη στη διαχείρισή τους.


Ο φωτισμός της εικόνας μάς εμφάνισε το επόμενο πρόβλημα που είναι οι έντονες εναλλαγές μεταξύ κίτρινων και κόκκινων περιοχών.


tutorials/faceretouch/faceretouch-8.jpg


Προσθέτουμε νέο Adjustment Layer, αυτή τη φορά Hue/Saturation και με επιλεγμένο το «Master» μετακινούμε τον κέρσορα του Hue αριστερά (-10%), ώστε να δώσουμε έναν πιο ματζεντί τόνο στην εικόνα. Έπειτα επιλέγουμε τα Κόκκινα (Reds) και μετακινούμε το Hue δεξιά (+10%) για να πάρουν έναν πιο πορτοκαλί τόνο και ουσιαστικά να επανέλθουν περίπου στο αρχικό χρώμα τους. Τέλος επιλέγουμε τα Κίτρινα (Yellows) και ανεβάζουμε πολύ το Lightness (Φωτεινότητα) (+80%) ώστε να τα εξαφανίσουμε.


tutorials/faceretouch/faceretouch-9.jpg


Φυσικά η διαδικασία αυτή διαφέρει για κάθε εικόνα. Η ισορροπία πάντως των Κόκκινων/Κίτρινων μέσω του Hue/Saturation είναι πολύ χρήσιμη κατά την επεξεργασία προσώπου και συνεργάζεται καλύτερα με τις εικόνες σε RGB χρώμα.
Συνεχίζουμε φωτίζοντας περισσότερο τις περιοχές που χρειάζονται τοπική διόρθωση. Για να έχουμε καλύτερη αντίληψη των περιοχών αυτών, προσθέτουμε ένα Hue/Saturation Επίπεδο Ρύθμισης και το τοποθετούμε στην κορυφή της παλέτας. Χαμηλώνουμε το Saturation γύρω στο -80% ώστε να έχουμε μία σχεδόν ασπρόμαυρη εκδοχή της εικόνας. Επιστρέφουμε στο επίπεδο της εικόνας και προσθέτουμε ένα Curves Επίπεδο Ρύθμισης. Φωτίζουμε πολύ τους σκοτεινούς/μεσαίους τόνους και δεχόμαστε την αλλαγή.


tutorials/faceretouch/faceretouch-10.jpg
Ο έντονος φωτισμός ολόκληρης της εικόνας είναι προσωρινός.


Πατάμε το πλήκτρο D για να ορίσουμε μαύρο/άσπρο για χρώμα προσκηνίου/φόντου αντίστοιχα και πληκτρολογούμε Alt+Delete για να βάψουμε με μαύρο τη μάσκα του Curves επίπεδου ώστε να το αποκρύψουμε πλήρως. Στη συνέχεια με τη Βούρτσα (Β) και άσπρο χρώμα εμφανίζουμε σιγά σιγά μόνο τις περιοχές που θέλουμε να φωτίσουν. Ορίζουμε στην αδιαφάνεια (opacity) του εργαλείου χαμηλή τιμή γύρω στο 10% ώστε το ξάνοιγμα να είναι όσο το δυνατόν απαλότερο και να μη δημιουργηθούν «μπαλώματα» στην εικόνα.



Αφού τελειώσουμε, μπορούμε να πετάξουμε το Hue/Saturation επίπεδο που χρησιμοποιήσαμε για την α/μ εκδοχή.
Προσθέτουμε νέο Curves Επίπεδο Ρύθμισης και υπερφωτίζουμε τους ανοιχτούς τόνους. Για άλλη μία φορά βάφουμε μαύρη τη μάσκα του επιπέδου και εμφανίζουμε μόνο τις περιοχές που θέλουμε ώστε να δώσουμε καλύτερο φωτισμό σε επιλεγμένα σημεία.


tutorials/faceretouch/faceretouch-13.jpg


Η διαδικασία αυτή μπορεί να επαναληφθεί για όσες περιοχές θέλουν διαφορετική τοπική διόρθωση. Η χρήση των Adjustment Layers συμβάλει τα μέγιστα στη διατήρηση της αρχικής πληροφορίας άρα και στην καλύτερη διαχείριση της εικόνας. Μπορούμε να προσθέσουμε διαφόρων ειδών Επίπεδα Ρύθμισης και με τη βοήθεια των μασκών τους να διατηρήσουμε ακέραιη την πληροφορία.
Αφού τελειώσουμε με τις χρωματικές και τονικές διορθώσεις περνάμε στη λείανση της επιδερμίδας. Διπλασιάζουμε (Ctrl+J) το επίπεδο της εικόνας και το ραστεροποιούμε.


tutorials/faceretouch/faceretouch-14.jpg


Επιλέγουμε από το μενού Filter> Noise> Dust & Scratches. Ορίζουμε υψηλή τιμή στο Radius, ώστε να εξαφανίσουμε τα όποια σημάδια υπάρχουν (μεγαλύτερο Radius για μεγαλύτερα σημάδια), και σχετικά μικρή τιμή στο Threshold, ώστε να διατηρηθεί κάποια υφή στο δέρμα και κάνουμε ΟΚ.


tutorials/faceretouch/faceretouch-15.jpg


Με Alt+κλικ πάνω στο εικονίδιο προσθέτουμε μαύρη μάσκα στο επίπεδο ώστε να το αποκρύψουμε. Επιλέγουμε τη Βούρτσα (Β) και της ορίζουμε αδιαφάνεια γύρω στο 20-40%. Με άσπρο χρώμα και απαλή βούρτσα εμφανίζουμε μόνο τις περιοχές που θέλουμε. Διπλασιάζουμε το επίπεδο ώστε να λειάνουμε περισσότερο το δέρμα. Πετάμε τη μάσκα ή τη βάφουμε με άσπρο ώστε να βλέπουμε πλήρως το επίπεδο και του ορίζουμε φίλτρο θολώματος ώστε να «ισιώσουμε» τελείως το δέρμα.


tutorials/faceretouch/faceretouch-16.jpg
Gaussian Blur, Surface Blur ή ακόμα και Median, όλα με μεγάλες τιμές μάς δίνουν το επιθυμητό αποτέλεσμα.


Έπειτα, για να προσθέσουμε κάποια υφή στο δέρμα, του ορίζουμε το Noise φίλτρο με τιμή 2-4% και βάφουμε τη μάσκα ώστε να διατηρήσουμε μόνο τις επιθυμητές περιοχές.


tutorials/faceretouch/faceretouch-17.jpg


Η υφή που προσθέτουμε στο δέρμα είναι πολύ σημαντική και, ίσως, το πιο δύσκολο κομμάτι στην επεξεργασία ενός προσώπου. Υπάρχουν φυσικά αρκετοί τρόποι να προσθέσουμε μία υφή. Να την πάρουμε από κάποια άλλη εικόνα ή να χρησιμοποιήσουμε εντολές που δημιουργούν υφές. Μία από αυτές είναι και η Filter> Texture> Texturizer. Για υφή μπορούμε να επιλέξουμε Sandstone με κλίμακα γύρω στο 80-120% και αναγλυφότητα (Relief) στο 1-2. Χρησιμοποιούμε την καταλληλότερη κάθε φορά υφή. Όσο πιο κοντά είναι φωτογραφημένο το πρόσωπο, τόσο πιο λεπτομερής πρέπει να είναι η υφή και όχι ένα τελείως ομοιόμορφο Noise.
Όποια μέθοδο και αν επιλέξουμε, η λείανση του δέρματος μειώνει το κοντράστ του και μπορεί να χρειαστεί να διορθώσουμε λίγο τους φωτισμούς τροποποιώντας το κατάλληλο Επίπεδο Ρύθμισης ή προσθέτοντας νέο. Για τέτοιες περιπτώσεις θα πρέπει να ονοματίσουμε τα επίπεδα που προσθέτουμε.
Αφού τελειώσουμε με το δέρμα, θα τονίσουμε τα χείλη και τα μάτια. Ξεκινάμε με τα χείλη τα οποία και επιλέγουμε με το Λάσο (L).


tutorials/faceretouch/faceretouch-18.jpg
Το Επίπεδο Ρύθμισης που θα προστεθεί θα χρησιμοποιήσει την επιλογή για μάσκα. Οι έντονες αλλαγές που θα κάνουμε θα περιοριστούν και θα έχουμε καλύτερη αντίληψη των αλλαγών που πρέπει να γίνουν.


Προσθέτουμε Curves Επίπεδο Ρύθμισης και δυναμώνουμε τους μεσαίους τόνους για να γίνουν τα χείλη πιο ζωντανά. Διορθώνουμε τη μάσκα του επιπέδου διατηρώντας το ορατό μόνο στα χείλη.


tutorials/faceretouch/faceretouch-19.jpg


Στη συνέχεια προσθέτουμε Hue/Saturation Επίπεδο Ρύθμισης για να ασπρίσουμε το λευκό των ματιών και των δοντιών. Με επιλεγμένο το Master αυξάνουμε πολύ το Lightness (+50-70%) ώστε να φωτίσουν τα στοιχεία και μειώνουμε το Saturation (-50%) ώστε να δώσουμε έναν πιο ουδέτερο τόνο και να ξε-κοκκινίσει το λευκό των ματιών και να ξε-κιτρινίσει το λευκό των δοντιών. Δεχόμαστε τις αλλαγές και διορθώνουμε τη μάσκα του επιπέδου ώστε να επηρεάζονται μόνο οι συγκεκριμένες περιοχές.


tutorials/faceretouch/faceretouch-20.jpg


Ολοκληρώνουμε τα μάτια περνώντας στις κόρες που υπάρχουν σε δικό τους επίπεδο. Με το Dodge tool (O) φωτίζουμε τα μάτια. Το προτέρημα στο φώτισμα των ματιών με το Dodge tool, και όχι με τη χρήση Levels/Curves, είναι ότι μπορούμε να φωτίσουμε περισσότερο κάποιες λεπτομέρειες και να δώσουμε έτσι μεγαλύτερη λάμψη. Ορίζουμε το UnSharp Mask φίλτρο για περισσότερη όξυνση και μεγαλύτερη εντύπωση.
Τέλος, χρησιμοποιούμε την εντολή Image> Adjust> Photo Filter για να τους δώσουμε έναν πιο σμαραγδί τόνο.


tutorials/faceretouch/faceretouch-21.jpg
Η εντολή Photo Filter είναι ιδανική για σχετικά μικρές αποκλίσεις στην αλλαγή του χρώματος. Η φωτεινότητα διατηρείται και το αποτέλεσμα είναι, εύκολα, ρεαλιστικό.


Προσθέτουμε μαύρη μάσκα στο επίπεδο και με τη Βούρτσα (Β) επαναφέρουμε μόνο το εσωτερικό των ματιών.
Για το τέλος αφήσαμε το καλύτερο. Βάψιμο του προσώπου με τη Βούρτσα (Β). Δημιουργούμε νέο επίπεδο και του ορίζουμε τρόπο ανάμειξης (Mode) Color. Παίρνουμε χρωματικό δείγμα από μία περιοχή του δέρματος που θεωρούμε κατάλληλη. Στις επιλογές του σταγονόμετρου ορίζουμε μια αρκετά μεγάλη περιοχή ώστε το δείγμα να είναι όσο το δυνατόν πλησιέστερο στη γενική απόχρωση του δέρματος.


tutorials/faceretouch/faceretouch-22.jpg


Ορίζουμε την αδιαφάνεια του εργαλείου στο 5-10% και ξεκινάμε το βάψιμο με προσοχή.


tutorials/faceretouch/faceretouch-23.jpg
Επικεντρωθήκαμε κυρίως στις περιοχές που φωτίσαμε τοπικά.


Θα πρέπει να προσέξουμε ιδιαίτερα τις περιοχές που εφάπτονται με τα μαλλιά. Το χρώμα εκεί θα πρέπει να ξεχειλίζει λίγο για ομοιόμορφα τελειώματα.
Όλες οι απαραίτητες ενέργειες ολοκληρώθηκαν. Τσεκάρουμε για τελευταία φορά την εικόνα για να δούμε εάν κάτι δείχνει ανομοιόμορφο ή ξένο και εάν βρούμε κάτι το διορθώνουμε.

tutorials/faceretouch/faceretouch-24.jpg
Εμφανίσαμε κάποιες λεπτομέρειες που είχαν καλυφθεί κατά τη διαδικασία ομάλυνσης της επιδερμίδας.

tutorials/faceretouch/faceretouch-25.jpg
Εντοπίσαμε κάποια απότομα σκαλοπάτια στο δέρμα που προήλθαν μετά το χρωματισμό του δέρματος. Τα διορθώσαμε προσθέτοντας πληροφορία από το Blur-Noise επίπεδο.


0 Σχόλια

Δεν υπάρχουν σχόλια.

Θα πρέπει πρώτα να συνδεθείτε για να υποβάλετε σχόλια.