Κυριακή 21 Ιανουάριος 2018
Find me on Facebook Follow me on Twitter Follow me on Linkedin
EDP LOGO NEW

Xmass Ball

Τρίτη, 23 Νοέμβριος 2010

tutorials/xball/xball.jpg

Μέρες γιορτινές και χαρούμενες πλησιάζουν και επηρεασμένοι από το κλίμα των ημερών, αποφασίσαμε σε αυτό το άρθρο να εκμεταλλευτούμε το χρόνο μας μπροστά στον υπολογιστή και να δημιουργήσουμε κάτι στο πνεύμα των ημερών. Θα ετοιμάσουμε τα στολίδια του “εικονικού” χριστουγεννιάτικου δέντρου μας!
Αφήνουμε λοιπόν τις μπάλες του εμπορίου και δημιουργούμε τη δική μας γυάλινη μπαλίτσα με τα σχέδια της αρεσκείας μας.

Για την κατασκευή της μπάλας θα δουλέψουμε με το Adobe Photoshop 5.5 ή μεταγενέστερη έκδοσή του, ενώ για τα διακοσμητικά της σχέδια θα χρησιμοποιήσουμε το Adobe Illustrator CS2 ή μεταγενέστρο.
Η μπάλα μας θα σχεδιαστεί σε υψηλή ανάλυση για να είναι άμεσα έτοιμη για εκτύπωση. Το ότι θα σχεδιαστεί σε κατάσταση RGB, γίνεται για να μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε έντονα χρώματα σε περίπτωση που θα χρησιμοποιηθεί και για οθόνη (web). Κατά τη διαδικασία σχεδίασης μπορούμε να έχουμε το “Proof Colors” ενεργό (Ctrl+Y), ώστε να βλέπουμε άμεσα πως θα φαίνεται μετά τη μετατροπή της σε CMYK. Ανοίγουμε λοιπόν το Photoshop και δημιουργούμε νέο RGB, τετράγωνο έγγραφο με διαστάσεις, πλάτους και ύψους, 10cm και ανάλυση 300ppi. Για φόντο ορίζουμε το λευκό χρώμα και επιλέγουμε ΟΚ.
Τοποθετούμε τους οδηγούς (οριζόντιο και κάθετο) έτσι ώστε να τέμνονται στο κέντρο του εγγράφου μας και εμφανίζουμε τις εξής παλέτες που θα χρειαστούμε:
α) των πληροφοριών (info)
β) των επιπέδων (layers) και
γ) των διαδρομών (paths)

Στη συνέχεια, δημιουργούμε ένα επίπεδο σχήματος με διάμετρο 65mm ξεκινώντας από το κέντρο της εικόνας μας, με τη βοήθεια του Alt.


tutorials/xball/xball-1.jpg
Ο κύκλος θα μπορούσε να δημιουργηθεί και από ελλειπτική επιλογή.


Ονομάζουμε το επίπεδο “Ball”.
Το χρώμα του επιπέδου δεν μας προβληματίζει επειδή θα τροποποιηθεί στην πορεία. Στη συνέχεια του ορίζουμε εφέ όπως φαίνεται στις παρακάτω εικόνες.


tutorials/xball/xball-2.jpg


tutorials/xball/xball-3.jpg
Το μαύρο χρώμα είναι 0/0/20 για να μπλεδίζει ελαφρώς.


tutorials/xball/xball-4.jpg
Όπου μπλε χρώμα καθαρό μπλε (0/0/255).


tutorials/xball/xball-5.jpg


tutorials/xball/xball-6.jpg
Τροποποιούμε την τιμή εξόδου (Output) του δεύτερου, από τα αριστερά, κόμβου στο 0%.


tutorials/xball/xball-7.jpg


tutorials/xball/xball-8.jpg
Όπου μπλε χρώμα καθαρό μπλε (0/0/255).


Έτσι απλά δημιουργήσαμε μία γυάλινη σφαίρα!
Περνάμε τώρα στη δημιουργία του λαιμού, σχεδιάζοντάς τον με την πένα (Ρ), στην κορυφή της μπάλας.


tutorials/xball/xball-9.jpg


Δημιουργούμε νέο επίπεδο, το ονομάζουμε “Laimos”, και γεμίζουμε το path με blue (0/0/255). Κλειδώνουμε τη διαφάνεια του επιπέδου από την αντίστοιχη παλέτα και επιλέγουμε το εργαλείο Βούρτσα (Β). Με μία βούρτσα διαμέτρου 10px και σκληρότητα 100% δημιουργούμε γυαλάδα στην αριστερή μεριά και στη βάση του λαιμού.


tutorials/xball/xball-10.jpg


Ξεκλειδώνουμε τη διαφάνεια τού επιπέδου και με το Blur tool (R) θολώνουμε τη βάση. Έπειτα με το Smudge tool (R) «τραβάμε» τη γυαλάδα της βάσης έτσι ώστε η τελευταία να ενσωματωθεί με τη μπάλα μας.


tutorials/xball/xball-11.jpg
Το Pressure του Smudge tool να είναι 10-15% για καλύτερο έλεγχο.


Τελειώνουμε με την κατασκευή του κυρίως σώματος του λαιμού, ξανακλειδώνοντας τη διαφάνεια του επιπέδου και βάφοντας, με τη Βούρτσα (Β), τη δεξιά κάτω μεριά με σκούρο μπλε χρώμα. Στη συνέχεια του ορίζουμε φίλτρο Motion Blur με τιμές γωνίας: 0 και απόστασης: 10px.


tutorials/xball/xball-12.jpg


Προσθέτουμε νέο επίπεδο και το ονομάζουμε “Ring”. Με το ορθογώνιο εργαλείο επιλογής (Μ), ορίζουμε το μέγεθος για το δαχτυλίδι. Δημιουργούμε ντεγκραντέ όπως φαίνεται στην παρακάτω εικόνα και γεμίζουμε την επιλογή.


tutorials/xball/xball-13.jpg


Αφού αποεπιλέξουμε, προσθέτουμε νέο επίπεδο, το ονομάζουμε “Krikos” και το τοποθετούμε κάτω από το επίπεδο “Ring”. Με το ελλειπτικό εργαλείο επιλογής (Μ) δημιουργούμε τον κρίκο και στη συνέχεια ορίζουμε περίγραμμα στην επιλογή όπως φαίνεται στην παρακάτω εικόνα και αποεπιλέγουμε.


tutorials/xball/xball-14.jpg


Για να δώσουμε όγκο στον κρίκο μας ορίζουμε, στο επίπεδο, εφέ σύμφωνα με την παρακάτω εικόνα.


tutorials/xball/xball-15.jpg


Η μπάλα μας είναι έτοιμη για «κρέμασμα» αλλά χωρίς σχέδια… δεν λέει.
Αφού για… καλό και για κακό, σώσουμε την εικόνα μας, περνάμε στο Illustrator για να δημιουργήσουμε τα σχέδια. Διαλέγουμε τα 4… 14… 24… 34… σχέδια που μας αρέσουν και τα τοποθετούμε, όπως και όπου μας αρέσει.


tutorials/xball/xball-16.jpg
Τα σχέδια, αν θέλουμε να τυλίγουν την επιφάνεια της μπάλας, θα πρέπει να «γεμίζουν» ένα νοητό παραλληλόγραμμο με αναλογίες πλάτους/ύψους περίπου 2 προς 1.


Όσο έχουμε τα διακοσμητικά μας σχέδια επιλεγμένα, πηγαίνουμε στην παλέτα των συμβόλων (Symbols) και από το μενού της παλέτας επιλέγουμε «Νέο σύμβολο» και του ορίζουμε όνομα «Σχέδια».
Στη συνέχεια δημιουργούμε λευκό κύκλο χωρίς περίγραμμα και με διάμετρο ίδια με αυτή της μπάλας (65mm). Έπειτα με το Direct Selection tool (άσπρο βελάκι) επιλέγουμε τον αριστερό κόμβο και τον διαγράφουμε.


tutorials/xball/xball-17.jpg


Έχοντας επιλεγμένο το ημικύκλιο που απέμεινε, πηγαίνουμε στο Menu>Eφέ>3D>Μισή Περιστροφή (Revolve). Στο πλαίσιο διαλόγου που εμφανίζεται κάνουμε κλικ στο “Map Art”, επιλέγουμε για σύμβολο το «Σχέδια» και το προσαρμόζουμε στο μέγεθος της επιφάνειάς μας.


tutorials/xball/xball-18.jpg


Επιλέγουμε «ΟΚ» και επιστρέφουμε στο αρχικό πλαίσιο διαλόγου, όπου ορίζουμε για Θέση: «Μπροστά» και για Επιφάνεια: «Χωρίς Σκίαση» > ΟΚ.


tutorials/xball/xball-19.jpg


Με επιλεγμένη τη σφαίρα που δημιουργήθηκε πηγαίνουμε στο Menu>
Αντικείμενο (Object)> Επέκταση Εμφάνισης (Expand Appearance).


tutorials/xball/xball-20.jpg


Με τα σχέδιά μας παραμορφωμένα και πλήρως επεξεργάσιμα το μόνο που μένει είναι με Copy > Paste να τα μεταφέρουμε στο Photoshop αρχείο μας. Πριν όμως, για ευκολία, πετάμε τη σφαίρα που δημιουργήθηκε μαζί με τα παραμορφωμένα σχέδια.
Επιλέγουμε με το Direct Selection tool μια περιοχή απ’ όπου περνά το περίγραμμα του κύκλου και πατάμε δύο φορές το Delete.


tutorials/xball/xball-21.jpg


Έπειτα, επιλέγουμε με το μαύρο βελάκι τα σχέδια και κάνουμε όσα Ungroup υπάρχουν διαθέσιμα - λογικά πρέπει να είναι τρία. Αυτό που θέλουμε είναι να διαχωρίσουμε τα σχέδια της εμπρός όψης της μπάλας με αυτά της πίσω. Τώρα που μπορούμε, επιλέγουμε μόνο τα σχέδια της εμπρός όψης τής μπάλας και κάνουμε Copy.


tutorials/xball/xball-22.jpg


Επιστρέφουμε στο Photoshop, τσεκάρουμε το “Ball” επίπεδο και κάνουμε Paste>As pixels> OK>Enter. Ονομάζουμε το νέο επίπεδο που δημιουργήθηκε “Sxedia A” και το τοποθετούμε στη σωστή θέση πάνω στη μπάλα (μπορούμε να έχουμε για μπούσουλα τις στρογγυλεμένες άκρες των σχεδίων). Προσοχή! Δεν χρειάζεται μεγέθυνση ή σμίκρυνση. Ακολουθούμε την ίδια διαδικασία και για τα σχέδια της πίσω όψης ονομάζοντας το επίπεδο “Sxedia Β” και το τοποθετούμε, στην παλέτα των επιπέδων, ανάμεσα στο “Sxedia A” και στο “Ball”.


tutorials/xball/xball-23.jpg


Στη συνέχεια ορίζουμε Opacity 70% για το “Sxedia Α” και 20% για το “Sxedia Β” επίπεδο. Έπειτα, για να αποκόψουμε (Clip) το επίπεδο “Sxedia Β” με το “Ball”, κρατάμε πατημένο το Alt και “κλικάρουμε” ανάμεσα στα δύο επίπεδα.


tutorials/xball/xball-24.jpg


Το “Sxedia A” δεν το αποκόπτουμε για να μην καλύψει η σκληρή γυαλάδα τα σχέδια γιατί υποτίθεται ότι είναι από διαφορετικό υλικό και όχι από γυαλί.


tutorials/xball/xball-25.jpg
Το σχέδιο “καλύφθηκε από τη γυαλάδα δίνοντας την αίσθηση ότι είναι από τη μέσα μεριά της σφαίρας.


Η διαφάνεια που ορίσαμε στο επίπεδο των σχεδίων είναι αρκετή για να δώσει τη σωστή αίσθηση.
Για να δώσουμε μια τελευταία πινελιά στη μπάλα, προσθέτουμε νέο επίπεδο με το όνομα “Snow” και το τοποθετούμε πάνω από το επίπεδο “Sxedia Α”. Προσθέτουμε στο επίπεδο την ίδια μάσκα με αυτήν του “Ball” και έπειτα, με τη Βούρτσα (Β) και χρήση απαλής βούρτσας διαμέτρου 80px και Opacity 100%, δημιουργούμε από μία λευκή λωρίδα στο πάνω και στο κάτω μέρος της μπάλας.
Ορίζουμε το Opacity του επιπέδου στο 60% και Mode “Dissolve”. Μπορεί να φαίνετε λίγο «άγριο» αλλά όταν η εικόνα ισοπεδωθεί (Flatten) θα είναι πολύ καλύτερο (εικ.25).
Η μπάλα μας είναι έτοιμη. Για να… αποκαλυφθεί η διαφάνειά της μπορείτε να τοποθετήσετε κάποιο αντικείμενο ή φόντο, πίσω της.
Τα χρώματα φυσικά μπορούν να προσαρμοστούν στις δικές σας ανάγκες. Όπως είπαμε και στην αρχή η μπάλα θα στολίσει το δικό σας «δέντρο» και εσείς έχετε τον τελικό λόγο.

0 Σχόλια

Δεν υπάρχουν σχόλια.

Θα πρέπει πρώτα να συνδεθείτε για να υποβάλετε σχόλια.

NEWSLETTER

Σύνδεση Χρήστη