Κυριακή 21 Ιανουάριος 2018
Find me on Facebook Follow me on Twitter Follow me on Linkedin
Home arrow Tutorials arrow Δημιουργικά arrow Ρεαλιστικά Αντικείμενα (Αναπτήρας)

Ρεαλιστικά Αντικείμενα (Αναπτήρας)

Μιχάλης Καλούδης
Δευτέρα, 22 Νοέμβριος 2010

tutorials/lighter/lighter.jpg

Πόσες είναι οι φορές που θελήσατε να σχεδιάσετε κάτι αλλά σας έλειπε η κατάλληλη φωτογραφία ή δεν σας ικανοποιούσε η ποιότητά της;

Με το “πρόβληµα” αυτό έρχονται καθηµερινά αντιµέτωποι αρκετοί γραφίστες στην εργασία τους. Σε περιπτώσεις σαν και αυτή πολλές φορές  η “λύση” είναι να μπορούμε οι ίδιοι να “δημιουργούμε” το αντικείμενο. Μία τέτοια λύση σας παρουσιάζουµε στο άρθρο αυτό. Ενδεικτικά επιλέξαμε έναν... αναπτήρα! Αλλά τα βήματα που θα δούμε παρακάτω μπορούν να εφαρμοστούν και για πολλά άλλα αντικειμένα.

Όταν θέλουμε να δημιουργήσουμε κάποιο πραγματικό αντικείμενο (π.χ. αναπτήρας) στο Photoshop τότε θα πρέπει να το σχεδιάσουμε τόσο μεγάλο ώστε να έχει όλη την απαραίτητη λεπτομέρεια ενός πραγματικού αντικειμένου. Στη περίπτωση που εξετάζουμε ο αναπτήρας πρέπει να έχει μέγεθος περίπου 6cm. Εμείς θα τον σχεδιάσουμε στη διπλάσια διάσταση καθώς δεν υπάρχουν πολλές λεπτομέρειες οι οποίες να απαιτούν σχεδίαση σε μεγαλύτερο μέγεθος. Δημιουργούμε νέο έγγραφο 1300px X 1770px και αρχίζουμε να σχεδιάζουμε τα μέρη του αναπτήρα. Όλα θα τοποθετηθούν σε ξεχωριστά layers ώστε να έχουμε τη δυνατότητα να τα επεξεργαστούμε χωριστά. Αρχικώς, θα χρειαστούν 6 layers για τα βασικά μέρη του αναπτήρα.

Σχηματίζουμε με το τετράγωνο εργαλείο επιλογής το σώμα του αναπτήρα και το βάφουμε με το χρώμα της επιλογής μας

tutorials/lighter/lighter-1.jpg
Μην ξεχνάτε να δίνετε ονόματα στα layers σας. Με αυτόν τον τρόπο θα έχετε τον έλεγχο, ιδίως αν δεν είστε αρκετά εξοικειωμένοι.


Με το Pen Tool σχηματίζουμε το μεταλλικό καπάκι του αναπτήρα και προσέχουμε από την κάτω μεριά να καλύπτει λίγο το σώμα ώστε να αποφύγουμε ανεπιθύμητες «τρύπες». Γεμίζουμε το path με γκρι πολύ φωτεινό και τοποθετούμε το layer κάτω από το σώμα.

tutorials/lighter/lighter-2.jpg


Πάλι με το Pen Tool, σχεδιάζουμε το πλαστικό διακοπτάκι που απελευθερώνει το αέριο. Προσοχή, δημιουργούμε σε άλλο layer το κάτω μέρος του διακόπτη και σε άλλο το πάνω μέρος. Και τα δύο layers τα γεμίζουμε με μαύρο χρώμα.

tutorials/lighter/lighter-3.jpg


Για το τσακμάκι επιλέγουμε το Custom Shape Tool και για Shape επιλέγουμε το “Flower 6”. Δημιουργούμε το path στο επιθυμητό μέγεθος και το γεμίζουμε με γκρι χρώμα.

tutorials/lighter/lighter-4.jpg


Στη συνέχεια κάνουμε duplicate του layer και το περιστρέφουμε 15 μοίρες.

tutorials/lighter/lighter-5.jpg


Τώρα κάνουμε merge τα δύο layers και έχουμε έτοιμη τη σιλουέτα της πέτρας.

Τέλος δημιουργούμε τη βάση του αναπτήρα χρησιμοποιώντας το Rounded Rectangle Tool, και τη βάφουμε υπόλευκη.

tutorials/lighter/lighter-6.jpg


Ταξινομούμε τα 6 layers από το πινακάκι των layers βάζοντας στην κορυφή το 1ο layer (αυτό με το σώμα του αναπτήρα), από κάτω το 2ο μετά το 3ο, το 4ο,το 5ο και τέλος το 6ο με τη βάση.


tutorials/lighter/lighter-7.jpg
Έχει σημασία για το τελικό αποτέλεσμα τα layers να έχουν τη σωστή σειρά!


Στη συνέχεια θα πρέπει να δώσουμε τον απαραίτητο όγκο στις σιλουέτες αυτές ξεκινώντας απ` το σώμα του αναπτήρα. Στη δική μας περίπτωση θεωρούμε ότι το φως έρχεται από την πάνω δεξιά γωνία.

Δημιουργούμε στην κορυφή νέο layer, αλλάζουμε το Mode σε “Multiply” και κάνουμε clip το layer με το από κάτω layer που έχει το σώμα. Αυτό γίνεται, αν στο πινακάκι των layers κάνουμε Αlt+click ανάμεσα στα δύο layers.

tutorials/lighter/lighter-8.jpg


Έτσι στο νέο layer θα είναι ορατό μόνο ότι «πατάει» πάνω στο σώμα. Τώρα δημιουργούμε επιλογή που καλύπτει το μισό του σώματος και της ορίζουμε feather 30 pixels. Tη γεμίζουμε με μαύρο και ορίζουμε το Opacity του layer στο 10%. Δημιουργούμε από πάνω νέο layer το ορίζουμε “Multiply” και το κάνουμε και αυτό clip. Με το Brush Tool επιλέγοντας μια απαλή βούρτσα δημιουργούμε σκιές στις άκρες του σώματος για να δώσουμε όγκο.

tutorials/lighter/lighter-9.jpg
Αν η σκιά μας δημιουργεί ανεπιθύμητα σκαλοπάτια, αυτά μπορούν να εξαφανιστούν βάζοντας noise 1-2%.


Στη συνέχεια δημιουργούμε layer το οποίο κάνουμε κι αυτό clip. Δημιουργούμε «φώτισμα» το οποίο έχει πολύ ελαφρύ σβήσιμο στην αριστερή μεριά ενώ είναι κοφτό από δεξιά. Τελειοποιούμε τη γυαλάδα επιλέγοντας το Smudge Tool και «τραβώντας» τη γυαλάδα στο πάνω μέρος.

tutorials/lighter/lighter-10.jpg


Για τη βάση του αναπτήρα θα κλειδώσουμε τη διαφάνεια του layer από το αντίστοιχο πινακάκι. Με το Brush Tool δημιουργούμε τις σκιές. Χρησιμοποιούμε έντονη σκιά στο κάτω μέρος της βάσης ενώ απαλή και διάχυτη αριστερά.

tutorials/lighter/lighter-11.jpg
Κρατώντας πατημένο το shift μπορείτε να έχετε κάθετη ή οριζόντια μετακίνηση της βούρτσας.


Μεταφερόμαστε στο επάνω μέρος του αναπτήρα και συγκεκριμένα στο επάνω μέρος του διακόπτη. Κλειδώνουμε και σε αυτό το layer τη διαφάνειά του και με το Brush Tool δημιουργούμε πρώτα μια αρκετά διάχυτη σκιά και στη συνέχεια μια φωτεινή γραμμή. Τελειώνουμε με το διακόπτη βάζοντάς του noise γύρω στο 5%.

tutorials/lighter/lighter-12.jpg


Στη συνέχεια επιλέγουμε το layer της πέτρας και κλειδώνουμε τη διαφάνειά του. Από τα φίλτρα του ορίζουμε noise γύρω στο 8% και Motion Blur γύρω στο 15 με 20%. Επιλέγουμε ένα κύκλο λίγο μικρότερο από την πέτρα και με Ctrl+J δημιουργούμε νέο layer με το περιεχόμενο της επιλογής και στη συνέχεια το σκουραίνουμε.

tutorials/lighter/lighter-13.jpg


Προσθέτουμε στον εσωτερικό, σκούρο κύκλο effect εσωτερικής σκιάς.

tutorials/lighter/lighter-14.jpg
ΠΡΟΣΟΧΗ! Σε όλα τα Layer Style η εντολή Use Global Light να είναι απενεργοποιημένη.


Στη συνέχεια ορίζουμε στο επίπεδο με το περίγραμμα της πέτρας, effect φωτίσματος.

tutorials/lighter/lighter-15.jpg


tutorials/lighter/lighter-16.jpg


Για τέλος αφήσαμε το μεταλλικό καπάκι. Επιλέγουμε το layer, κλειδώνουμε τη διαφάνειά του και με το Brush Tool του δίνουμε ένα δυνατό φως στη πάνω δεξιά γωνία και μία ελαφριά σκιά κάτω αριστερά. Στη συνέχεια του ορίζουμε effect.

tutorials/lighter/lighter-17.jpg


tutorials/lighter/lighter-18.jpg


tutorials/lighter/lighter-19.jpg


Για να αρχίσουμε να προσθέτουμε λεπτομέρειες στον αναπτήρα δημιουργούμε, σε νέο layer, το κούμπωμα που κρατά το μεταλλικό καπάκι. Οι άκρες του θα πρέπει να σβήνουν λίγο στο καπάκι που υπάρχει από κάτω.

tutorials/lighter/lighter-20.jpg


Το γεμίζουμε με γκρι ελαφρώς πιο σκούρο από αυτό που έχει το καπάκι και του ορίζουμε effects.


tutorials/lighter/lighter-21.jpg


tutorials/lighter/lighter-22.jpg
Οι πίνακες δίνονται ενδεικτικά ως προς το είδος των styles και όχι ως προς τις τιμές, με τις οποίες μπορείτε να πειραματιστείτε.


Δημιουργούμε νέο layer, αλλάζουμε το Mode σε “Multiply”, και το κάνουμε clip με αυτό που είναι το καπάκι. Προσθέτουμε μαύρη αντανάκλαση και την τροποποιούμε με το Smudge Tool και Strength 50%, για να μοιάζει τυχαία. Διπλασιάζουμε το layer, ορίζουμε το Opacity σε 20% και μετακινούμε το layer προς τα δεξιά. Επιστρέφουμε στο αρχικό layer και προσθέτουμε μαύρες σκιές στο πλάι και πάνω από το κούμπωμα.


tutorials/lighter/lighter-23.jpg
Όσες περισσότερες λεπτομέρειες προσθέσουμε, τόσο πιο ρεαλιστική γίνεται η εικόνα μας.


Σε νέο layer δημιουργούμε μία λευκή τρύπα στο πίσω μέρος και της προσθέτουμε φώτισμα κάτω και αριστερά. Για τελευταία πινελιά προσθέτουμε ανάγλυφο το λογότυπο πάλι με έντονες γυαλάδες.


tutorials/lighter/lighter-24.jpg


Οι τιμές που δίνονται για τα effects των layers είναι ενδεικτικές και λόγω διαφορετικού μεγέθους μπορεί να χρειάζονται κάποιες προσαρμογές.

Κουραστική η δουλειά τελικά. Για το συγκεκριμένο θέμα μόνο, χρησιμοποιήσαμε 15 layers! Θα μπορούσαν να είναι λιγότερα αλλά θα μπορούσαν να είναι και πολύ περισσότερα. Ανάλογα τις ανάγκες τις κάθε περίπτωσης. Πάντως στη συγκεκριμένη καταφέραμε να έχουμε τη φωτογραφία ενός κόκκινου αναπτήρα που τόσο θέλαμε...

tutorials/lighter/lighter-25.jpg

0 Σχόλια

Δεν υπάρχουν σχόλια.

Θα πρέπει πρώτα να συνδεθείτε για να υποβάλετε σχόλια.

NEWSLETTER

Σύνδεση Χρήστη