Δευτέρα 22 Ιανουάριος 2018
Find me on Facebook Follow me on Twitter Follow me on Linkedin
Home arrow Άρθρα arrow PrePress arrow Web to Print

Web to Print

Β. Δημάκης
Τετάρτη, 03 Σεπτέμβριος 2014

articles/Web2Print/A_web2print.jpg

Κάθε πέντε περίπου χρόνια, μία νέα τεχνολογία έρχεται να ταράξει τα νερά των Γραφικών Τεχνών, αλλάζοντας -άλλοτε αργά, άλλοτε απότομα- τα δεδομένα του κλάδου. Το είδαμε να συμβαίνει στις αρχές της δεκαετίας του ‘90 με τις ψηφιακές εκτυπωτικές μηχανές, αργότερα με το CtP και στη συνέχεια με το JDF και την Inkjet εκτύπωση. Λίγο πριν κλείσει η πρώτη δεκαετία του 21ου αιώνα, μια ακόμη, νέα, «τεχνολογία» –αυτή τη φορά σε επίπεδο λογισμικού- εμφανίστηκε και υπόσχεται ραγδαίες εξελίξεις.

Ονομάζεται Web-to-Print και εάν οι προβλέψεις των ειδικών επαληθευτούν, τότε μιλάμε για μια πραγματική επανάσταση στον τρόπο που ο κλάδος λειτουργεί και συναλλάσσεται με τους πελάτες του.


Τι είναι Web-to-Print;

Εάν θέλαμε να περιγράψουμε, εν συντομία, τί είναι η τεχνολογία Web-to-Print, θα λέγαμε πως πρόκειται για ένα ηλεκτρονικό κατάστημα, απ’ όπου ο καθένας μπορεί να παραγγείλει άμεσα τις εκτυπώσεις του.

Μια τέτοια περιγραφή, ενώ είναι αληθινή, στην πραγματικότητα δεν περιγράφει όλες τις δυνατότητες που μπορεί να προσφέρει η τεχνολογία αυτή. Οι εφαρμογές Web-to-Print, δεν είναι απλώς ένας «ηλεκτρονικός πωλητής» των προϊόντων ενός τυπογραφείου (ψηφιακού ή μη) ή απλώς μια βιτρίνα της επιχείρησης στο διαδίκτυο. Είναι ένα πλήρες κατάστημα προεκτύπωσης, στο οποίο ο χρήστης, από το σπίτι του, μπορεί να «μπει» και να διαλέξει προσχεδιασμένες φόρμες εντύπων (templates), να τις παραμετροποιήσει στα μέτρα του, δηλαδή να προσθέσει τις δικές του εικόνες ή/και το λογότυπο της επιχείρησής του, να προσθέσει το δικό του κείμενο και αφού ελέγξει το τελικό αποτέλεσμα –συνήθως σε ένα τελικό PDF αρχείο- να δώσει εντολή εκτύπωσης. Ο πελάτης, βέβαια, δεν είναι υποχρεωμένος να γνωρίζει να χειρίζεται περίπλοκα λογισμικά σχεδίασης ή επεξεργασίας εικόνων και γραφημάτων, όπως ένας επαγγελματίας γραφίστας.

Oι εταιρείες κατασκευής λογισμικών Web-to-Print έχουν φροντίσει και προσφέρουν πολύ εύχρηστες εφαρμογές που είναι κατανοητές από όλους. Αρκετές μάλιστα από τις εφαρμογές που κυκλοφορούν, μπορούν να παραμετροποιηθούν, αναλόγως με το profil του πελάτη που χρησιμοποιεί την εφαρμογή. Περισσότερο έμπειροι χρήστες μπορούν να έχουν πρόσβαση σε πιο περίπλοκα εργαλεία και αντιστρόφως. Και όλα αυτά μέσα από τον browser του χρήστη, χωρίς να απαιτείται εγκατάσταση άλλων προγραμμάτων.

Τέτοιου είδους ηλεκτρονικά καταστήματα υπάρχουν ήδη στο διαδίκτυο, τόσο ξένα όσο και ελληνικά, και τα χρησιμοποιούν ήδη αρκετοί άνθρωποι για να παραγγείλουν εκτυπωτικά προϊόντα.

Μέχρι πριν λίγο καιρό, αυτό που έβρισκε κανείς στο Internet, στη χώρα μας τουλάχιστον, ήταν σελίδες στο διαδίκτυο ελληνικών εταιρειών εκτύπωσης στις οποίες είχαν αναρτηθεί απλώς οι τιμοκατάλογοι των εκτυπώσεων που αναλάμβανε το συγκεκριμένο τυπογραφείο. Ο επισκέπτης της σελίδας, εφόσον έμενε ικανοποιημένος από το κόστος, έπρεπε στη συνέχεια να τηλεφωνήσει στην εταιρεία για να παραγγείλει ένα συγκεκριμένο αριθμό εκτυπώσεων και να δώσει τηλεφωνικώς την παραγγελία του. Εάν δεν είχε έτοιμο εικαστικό, θα έπρεπε είτε να βρει έναν γραφίστα να του το ετοιμάσει, είτε να το ζητήσει από την εταιρεία εκτύπωσης, εφόσον παρείχε και αυτήν την υπηρεσία. Στην ουσία, το διαδίκτυο στην παραπάνω περίπτωση λειτουργούσε απλώς υποστηρικτικά, ενώ το τυπογραφείο συνέχιζε να κάνει τη δουλειά του όπως και στην προ Internet εποχή.

Οι νέες πλατφόρμες Web-to-Print όμως έρχονται να αλλάξουν ριζικά αυτή τη φιλοσοφία εργασίας και εισάγουν μια πιο πελατοκεντρική παραγωγική διαδικασία, όπου ο χρήστης/πελάτης είναι ταυτοχρόνως και πελάτης και δημιουργός. Έχει πλέον ο ίδιος τον έλεγχο για το προϊόν που θα παραλάβει, αλλά και την πλήρη ευθύνη για το αποτέλεσμα, αφού όλες οι πλατφόρμες λειτουργούν με τη λογική «Παίρνεις ότι Βλέπεις» (What You See Is What You Get).

articles/Web2Print/A_Screen-shot2.jpg

Ο πυρήνας της φιλοσοφίας του Web-to-Print βρίσκεται στο γεγονός πως όλες οι πληροφορίες που αφορούν σε μία δουλειά, βρίσκονται σε έναν Server στον οποίο ο κάθε πελάτης μπορεί, απ’ οπουδήποτε, να έχει πρόσβαση και να παραμετροποιεί ή απλώς να παρακολουθεί την εξέλιξη της παραγγελίας του.

Πολλές πλατφόρμες που κυκλοφορούν στο εμπόριο επιτρέπουν στο χρήστη όχι μόνο την ανάθεση μιας δουλειάς σε ένα τυπογραφείο, αλλά προσφέρουν πληροφορίες ακόμη και για το στάδιο που βρίσκεται αυτή, ακόμη και για τον κωδικό της εταιρείας courier που έλαβαν τα έντυπά του, όταν έφυγαν από το τυπογραφείο.

Η τεχνολογία Web-to-Print αρχικά βρήκε πολύ θετική ανταπόκριση από τους μεγάλους πολυεθνικούς οργανισμούς, οι οποίοι θέλουν το διαφημιστικό τους έντυπο να μεταφραστεί σε πολλές γλώσσες, χωρίς όμως να αλλοιωθεί η εταιρική ταυτότητα του οργανισμού. Οι πλατφόρμες σήμερα διαθέτουν τη δυνατότητα να κλειδώνουν συγκεκριμένα στοιχεία μιας δουλειάς (πχ. τα εικαστικά ή τις εικόνες) ώστε αυτά να μην μπορούν να τροποποιηθούν από άλλους χρήστες. Έτσι, ελέγχοντας το βαθμό πρόσβασης που θα έχει ο κάθε χρήστης στο έντυπο, δεν υπάρχει κίνδυνος αλλοίωσης του εικαστικού.



0 Σχόλια

Δεν υπάρχουν σχόλια.

Θα πρέπει πρώτα να συνδεθείτε για να υποβάλετε σχόλια.

NEWSLETTER

Σύνδεση Χρήστη