Τρίτη 16 Ιανουάριος 2018
Find me on Facebook Follow me on Twitter Follow me on Linkedin
Home arrow Εκδηλώσεις arrow Ελλάδα arrow Ολοκληρώθηκε το 1ο Συνέδριο του ΣΕΜΕΕ

Ολοκληρώθηκε το 1ο Συνέδριο του ΣΕΜΕΕ

Β. Δημάκης
Δευτέρα, 11 Νοέμβριος 2013

Athens PrintComm 2013

Το πρώτο συνέδριο του ΣΕΜΕΕ για τις Γραφικές Τέχνες με θέμα «Το Μέλλον της Εκτύπωσης» ολοκληρώθηκε με επιτυχία ως προς την άψογη, κατά γενική ομολογία, οργάνωσή του και τη μεγάλη συμμετοχή ανθρώπων του κλάδου την Τετάρτη 16 Οκτωβρίου 2013.

Σε μία σχεδόν κατάμεστη αίθουσα του Ευγενίδιου Ιδρύματος, έλληνες και ξένοι ομιλητές από διάφορους τομείς της αγοράς (Marketing, Design, Πωλήσεων, Αντιπροσωπιών εξοπλισμού κ.α.) ανέπτυξαν τις θέσεις τους σε ένα ερώτημα που τα τελευταία χρόνια όλο και εντονότερα απασχολεί όλους εμάς που δραστηριοποιούμαστε στον κλάδο των Γραφικών Τεχνών: Υπάρχει μέλλον σε αυτό που κάνουμε;

Η απάντηση, καταφατική ή αρνητική, στο ερώτημα αυτό που «βασανίζει» τον κλάδο μας δεν είναι εύκολη, και, ακόμα και μετά από την αξιόλογη ενέργεια του ΣΕΜΕΕ, δεν έχει γίνει ευκολότερη.

Ορισμένοι εισηγητές του συνεδρίου μετέδωσαν, μέσα από τις ομιλίες τους, μία αισιοδοξία για το μέλλον των Γραφικών Τεχνών, ενώ, άλλοι, βασιζόμενοι σε διεθνείς έρευνες μίλησαν για αναπόφευκτη συρρίκνωση του κλάδου και προέτρεψαν όσους σήμερα αναπαράγουν έντυπα με πανάκριβους εξοπλισμούς να μετεξελιχτούν σε παροχείς ολοκληρωμένης επικοινωνίας.

Ας δούμε αναλυτικά τι είπαν ορισμένοι από αυτούς που αποτέλεσαν το πάνελ του Συνεδρίου.

Γιάννης Πιπεράκης

Γιάννης Πιπεράκης, Director of Digital, Partner, OgilvyOne Worldwide Athens

Ο κύριος Πιπεράκης μετά το χαιρετισμό του προέδρου του Σ.Ε.Μ.Ε.Ε. άνοιξε ουσιαστικά τις ομιλίες του συνεδρίου.

Στην παρουσίασή του με τίτλο: «Επανεξετάζοντας την Εκτύπωση!» προέτρεψε τους έλληνες τυπογράφους να εκμεταλλευτούν τις δυνατότητες που τους παρέχει το διαδίκτυο, και ειδικότερα τα κοινωνικά δίκτυα, ώστε να απευθυνθούν σε περισσότερους δυνητικούς πελάτες.

Υποστήριξε πως το διαδίκτυο όχι μόνο δεν αποτελεί απειλή για τον κλάδο αλλά όπως ανέφερε χαρακτηριστικά: «Είναι ότι καλύτερο σας έχει συμβεί.»

Παρουσίασε ορισμένες διαφημιστικές καμπάνιες γνωστών brands όπου η διαφημιστική τους ενέργεια υλοποιήθηκε με τη χρήση της εκτύπωσης όπως για παράδειγμα της NIVEA που μπορείτε να δείτε στο παρακάτω video:


Στην ομιλία του ο κύριος Πιπεράκης τόνισε πως ο τυπογράφος του σήμερα θα πρέπει να έχει 3 χαρακτηριστικά ώστε να επιβιώσει στο σύγχρονο επιχειρηματικό περιβάλλον που έχει διαμορφωθεί, με την επικράτηση του Internet και τις αλλαγές που έχει φέρει αυτό στη ζωή των καταναλωτών:

1) Να είναι δημιουργικοί. (δίνοντας ως παράδειγμα την παραπάνω καμπάνια της Nivea)

2) Να είναι εκεί. (Εννοώντας πως θα πρέπει όλοι ανεξαιρέτως να έχουν τουλάχιστον μεριμνήσει για μία σελίδα της επιχείρησής τους στο διαδίκτυο)

3) Να επαναπροσδιορίσουν τους εαυτούς τους ως επαγγελματίες. (Φέροντας ως παράδειγμα τη χρήση εργαλείων web to print με online αγορές εκτυπώσεων)

Κατά τη γνώμη μου η ομιλία του κυρίου Πιπεράκη ήταν από εκείνες που πραγματικά έδωσε τροφή για σκέψη στους παραβρισκόμενους επαγγελματίες, χωρίς στρουθοκαμηλισμούς για την πραγματικότητα που ζούμε.


Δημοσθένης Μπρούσαλης

Δημοσθένης Μπρούσαλης, Γενικός Διευθυντής και συνιδρυτής της εταιρείας DASC Branding

Ο κύριος Μπρούσαλης έκανε μία ιστορική αναδρομή στην εκτύπωση, ξεκινώντας από τις τοιχογραφίες των σπηλαίων 15,000 χρόνια πριν και φτάνοντας μέχρι το σήμερα και τις ταμπλέτες. Υποστήριξε πως η εξέλιξη δεν σταματά και πως όλα γίνονται για να υπηρετήσουν τον άνθρωπο και το σχεδιαστή-designer ο οποίος στην πάροδο του χρόνου είναι το κυρίαρχο πρόσωπο πίσω από την εξέλιξη της τεχνολογίας.



Beatrice Klose

Beatrice Klose, Γενική Γραμματέας της Intergraph

Η κυρία Klose στην ομιλία της με τίτλο: «Το Μέλλον της Εκτύπωσης και το Περιβάλλον» αναφέρθηκε στις νομοθετικές πρωτοβουλίες της EE ως προς την προστασία του περιβάλλοντος οι οποίες αναμένεται να επηρεάσουν σημαντικά και τον κλάδο των εκτυπώσεων, καθώς, όσο οι νόμοι της ΕΕ σε σχέση με την προστασία του περιβάλλοντος γίνονται αυστηρότεροι, τόσο η βιομηχανία της εκτύπωσης πρέπει να βρει τρόπους να ανταποκρίνεται στα νέα δεδομένα.

Συγκεκριμένα η κυρία Klose ανέλυσε τις 4 νομοθεσίες της E.E. οι οποίες επηρεάζουν άμεσα τον κλάδο μας. Αυτές αφορούν:

1. Στις εκπομπές αερίων, και συγκεκριμένα τα βλαβερά για τον άνθρωπο VOC

2. Στις πολιτικές της χρήσης χημικών

3. Στη διεύρυνση των «πράσινων» προϊόντων εκτύπωσης. Εκείνων δηλαδή που φέρουν τη σήμανση του Ecolabel

4. Στην παράνομη υλοτομία και αποψίλωση των δασών.

Από την ομιλία της κυρίας Klose κρατήσαμε το κομμάτι εκείνο που αναφερόταν στη σήμανση με το λογότυπο EU Ecolabel των προϊόντων γραφικών τεχνών. Ήδη σε χώρες της ΕΕ, όπως για παράδειγμα στη Δανία, το κράτος αγοράζει μόνο προϊόντα εκτύπωσης που φέρουν το εν λόγο σήμα. Αυτό σημαίνει πως τα τυπογραφεία στη Δανία που έχουν επενδύσει σε φιλικές προς το περιβάλλον πρακτικές, διαθέτουν συγκριτικό πλεονέκτημα σε σχέση με τα υπόλοιπα.



0 Σχόλια

Δεν υπάρχουν σχόλια.

Θα πρέπει πρώτα να συνδεθείτε για να υποβάλετε σχόλια.

NEWSLETTER

Σύνδεση Χρήστη