Δευτέρα 22 Ιανουάριος 2018
Find me on Facebook Follow me on Twitter Follow me on Linkedin
Home arrow Άρθρα arrow Έρευνες arrow Το Μέλλον της Ευρωπαϊκής Εκτύπωσης

Το Μέλλον της Ευρωπαϊκής Εκτύπωσης

Τρίτη, 22 Μάιος 2012

Έρευνα Γραφικών Τεχνών

Η βιομηχανία της εκτύπωσης αντιμετωπίζει μία εποχή με αλλαγές άνευ προηγουμένου. Ο ανταγωνισμός από τις νέες τεχνολογίες, η μείωση των διαθέσιμων κονδυλίων για εκτυπώσεις, οι χαμηλές τιμές που προσφέρονται από τυπογραφεία σε τοπικές και αναδυόμενες αγορές, μαζί με την επίδραση που είχε η παγκόσμια οικονομική κρίση στον κλάδο γενικότερα, οδηγούν στο κλείσιμο επιχειρήσεων με ρυθμούς πρωτόγνωρους για τα δεδομένα της βιομηχανίας των Γραφικών Τεχνών.

«Όσες επιχειρήσεις καταφέρουν και παραμείνουν ζωντανές θα πρέπει, οπωσδήποτε, να αλλάξουν τον τρόπο που εργάζονται και το προσωπικό τους να εμπλουτίσει τις γνώσεις του ώστε να αποκτήσει νέες δεξιότητες, απαραίτητες για το μέλλον που έρχεται.» Σε αυτά και άλλα συμπεράσματα καταλήγει η μεγάλη έρευνα που πραγματοποιήθηκε προσφάτως από την εταιρεία Facta Consult σε συνεργασία με διάφορους φορείς και ενώσεις όπως η Intergraf και η UNI Europa Graphical. Αποσπάσματα της έρευνας έχετε την ευκαιρία να διαβάσετε στις σελίδες που ακολουθούν. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε με σκοπό αφενός να καταγράψει την υφιστάμενη κατάσταση και αφετέρου να βοηθήσει τις επιχειρήσεις και τους εργαζόμενους σε αυτές προτείνοντας λύσεις.


Οι πιέσεις της βιομηχανίας

Σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία, η βιομηχανία της εκτύπωσης στην Ευρώπη υπολογίζεται ότι αποτελείται από 134.000 επιχειρήσεις και απασχολεί συνολικά 850.000 ανθρώπους. Ο συνολικός τζίρος του κλάδου υπολογίζεται στα 100 δισεκατομμύρια Ευρώ.

eikona 1Αρνητικό χαρακτηριστικό του κλάδου είναι ότι κατά 95% αποτελείται από μικρές και μικρομεσαίες επιχειρήσεις οι οποίες απασχολούν από έναν έως 19 υπαλλήλους. (εικ.01)

Το χαρακτηριστικό αυτό είναι αρνητικό καθώς προηγούμενες έρευνες έχουν δείξει ότι οι μικρές επιχειρήσεις είναι περισσότερο ευάλωτες σε περιόδους οικονομικής ύφεσης και είναι πιο πιθανό να βάλουν λουκέτο.


Έρευνα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής το 2007 με τίτλο “Ανταγωνιστικότητα στην Ευρωπαϊκή Βιομηχανία Γραφικών Τεχνών” ανέφερε χαρακτηριστικά: « Η κρίσιμη ανάγκη αναδιαμόρφωσης της βιομηχανίας ώστε να γίνει πιο ανταγωνιστική ενδέχεται να χρειάζεται βαθιές αλλαγές και σημαντικές μειώσεις τόσο του αριθμού των επιχειρήσεων όσο και του συνολικού προσωπικού που εργάζεται σε αυτές.»

Από τη δημοσίευση της έρευνας αυτής και έκτοτε, η Ευρώπη, μαζί με τον υπόλοιπο κόσμο, γνώρισε μια μεγάλη οικονομική κρίση. Στις περισσότερες Ευρωπαϊκές χώρες οδήγησε σε μείωση του ακαθάριστου εθνικού προϊόντος, σε μείωση της βιομηχανικής παραγωγής καθώς σε απροθυμία των τραπεζών να δανείσουν χρήματα στις επιχειρήσεις και σε ιδιώτες.

Οι γραφικές τέχνες επηρεάστηκαν άμεσα από την οικονομική αυτή ύφεση στην Ευρώπη. Στους πίνακες 1 και 2 παρουσιάζονται αναλυτικά τα μεγέθη των εκτυπώσεων σε βασικά προϊόντα εκτύπωσης κάθε χώρας της Ε.Ε., από το 2007 έως και το 2009, όπως σε εμπορικούς καταλόγους και σε άλλα διαφημιστικά έντυπα.

Διαφημιστική δαπάνηΜεγάλο ρόλο στην πτώση της ζήτησης για τυπωμένα προϊόντα έπαιξε όμως και η δραματική μείωση των κονδυλίων που διαχειρίζονται οι διαφημιστικές εταιρείες για έντυπες διαφημιστικές εκστρατείες. Όπως δείχνει και η εικόνα 2, τα χρήματα που δαπανήθηκαν το 2010 για έντυπες διαφημίσεις, μειώθηκαν κατά 50% μέσα σε 10 χρόνια.

Το στοιχείο αυτό δείχνει καθαρά μία μετατόπιση των κονδυλίων προς άλλα εργαλεία του marketing όπως για παράδειγμα το διαδίκτυο και άλλες ηλεκτρονικές εναλλακτικές προώθησης προϊόντων. Άλλωστε, η τεχνολογία και οι εξελίξεις που αυτή φέρνει, είναι μία δύναμη που δεν μπορεί να σταματήσει. Ο μόνος τρόπος επιβίωσης για μία επιχείρηση είναι να μπορέσει να την αποδεχτεί, αρχικά, και στη συνέχεια να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα. Οι δε άνθρωποι που εργάζονται σε αυτές θα πρέπει να εξελίσσονται συνεχώς επαγγελματικά και να μην εφησυχάζουν. Η έρευνα έδειξε πως όσοι άνθρωποι χάνουν τη δουλειά τους, συνήθως, δεν έχουν πολλές δεξιότητες, επί σειρά ετών εργάζονταν στη ίδια επιχείρηση κάνοντας συνεχώς το ίδιο πράγμα και δεν μπόρεσαν να δουν τις αλλαγές που συντελούνται στον κλάδο ώστε να προσαρμοστούν σιγά σιγά στα νέα δεδομένα.

Η παρούσα έρευνα έδειξε, επίσης, ότι ο αντίκτυπος από εξωτερικούς παράγοντες (όπως οι εξελίξεις στην τεχνολογία επικοινωνίας, οι μεταβολές στις αγορές και οι αλλαγές στην τεχνολογία παραγωγής) καθώς και η αποδοχή τους από τις εταιρείες, διαφέρουν ανάλογα με το μέγεθος των επιχειρήσεων.

Ενώ οι μικρές και οι μεσαίου μεγέθους επιχειρήσεις Γραφικών Τεχνών, δείχνουν να βρίσκονται σε δυσμενή θέση, διαθέτουν το πλεονέκτημα ότι είναι πιο ευέλικτες και έτσι μπορούν να ανταποκριθούν πιο αποτελεσματικά στις αλλαγές που συμβαίνουν στην αγορά. Αντιθέτως, οι μεγάλες επιχειρήσεις Γραφικών Τεχνών βάλλονται, κυρίως, από την υπερπροσφορά η οποία τις έχει οδηγήσει σε έναν σκληρό πόλεμο τιμών. Την ίδια στιγμή όμως που η υπερπροσφορά και ο πόλεμος τιμών επηρεάζει τον κλάδο συνολικά, η τεχνολογία εμφανίζεται τόσο ως “απειλή” όσο και ως “ευκαιρία”. Οι αλλαγές στη συμπεριφορά των πελατών και η αύξηση της ζήτησης για διαδικτυακές εφαρμογές ή άλλες e-λύσεις, προκαλεί μείωση της ζήτησης για εκτυπώσεις.

Ωστόσο, η εξέλιξη της τεχνολογίας έχει προσφέρει και θετικά στοιχεία, όπως για παράδειγμα τη δυνατότητα αύξησης της παραγωγικότητας και τη δυνατότητα οι επιχειρήσεις Γραφικών Τεχνών να εισέλθουν σε νέες αγορές. Για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, παρ’ όλη την ευελιξία τους, ίσως να φανεί δύσκολο να βρουν τα χρήματα να επενδύσουν στις νέες αυτές δυνατότητες, ιδιαίτερα αυτήν την εποχή που η οικονομικές συγκυρίες δεν είναι ευνοϊκές.



0 Σχόλια

Δεν υπάρχουν σχόλια.

Θα πρέπει πρώτα να συνδεθείτε για να υποβάλετε σχόλια.

NEWSLETTER

Σύνδεση Χρήστη