Δευτέρα 22 Ιανουάριος 2018
Find me on Facebook Follow me on Twitter Follow me on Linkedin
EDP LOGO NEW
Home arrow Εκδηλώσεις arrow Κόσμος arrow Ipex 2010: Η γιορτή της εκτύπωσης

Ipex 2010: Η γιορτή της εκτύπωσης

Events/Ipex2010/ipex_anoigma2.jpg

Events/Ipex2010/ipex_anoigma.jpg

Χωρίς αμφιβολία το μεγάλο γεγονός του κλάδου των εκτυπώσεων για φέτος ήταν η IPEX. Η έκθεση που κάθε τέσσερα χρόνια ανοίγει τις πύλες της στο κοινό, φέτος μονοπώλησε το ενδιαφέρον των απανταχού επαγγελματιών της εκτύπωσης αλλά και του διεθνούς κλαδικού τύπου. Μετά από μια μεγάλη περίοδο ύφεσης, η έκθεση αποτέλεσε το γεγονός στο οποίο όλες οι εταιρείες κατασκευής εκτυπωτικών μηχανημάτων και συναφών εξοπλισμών εναπόθεσαν τις ελπίδες τους για δείγματα ανάκαμψης.



Η αλήθεια είναι πως ο χρόνος διοργάνωσης της έκθεσης δεν θα μπορούσε να είναι ευνοϊκότερος, αφού, σύμφωνα με δηλώσεις πολλών υψηλόβαθμων στελεχών του κλάδου αλλά και δημοσιογράφων του ειδικού τύπου, η περίοδος που ακολουθεί χαρακτηρίζεται ως εποχή που έχει πλέον απαλλαγεί από το βάρος της οικονομικής κρίσης και έχει ανάψει το πράσινο φως για την ανάκαμψη του κλάδου.

Ένα περίπου μήνα μετά την πραγματοποίηση της έκθεσης φαίνεται ότι οι αισιόδοξες προβλέψεις των επαγγελματιών επιβεβαιώθηκαν και οι πλειονότητα των εκθετών, από ένα σύνολο 1.200 επιχειρήσεων που εκθέσανε τα προϊόντα και τις λύσεις τους, δήλωσαν ευχαριστημένοι από τα αποτελέσματα και τις συμφωνίες που πραγματοποίησαν τις 8 ημέρες της έκθεσης.
Χαρακτηριστική ήταν η δήλωση του προέδρου της IPEX 2010, κου George Clarke: "Είναι σαν να έχει ανάψει ένα φως στη βιομηχανία και όλοι να έχουν ξαφνικά ξυπνήσει."

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι εκθέτες φέτος προέρχονταν από 135 χώρες, ενώ ο συνολικός αριθμός επισκεπτών ανήλθε στους 94,949 ανθρώπους, ελαφρώς μειωμένος συγκρινόμενος με την επισκεψημότητα της προηγούμενης διοργάνωσης η οποία προσέλκυσε συνολικά 100,901 επισκέπτες απ’ όλο τον κόσμο.  Σημαντικό είναι το γεγονός πως από το συνολικό αριθμό επισκεπτών, το 48% επισκέπτονταν για πρώτη φορά την έκθεση.


Φέτος, η έκθεση κάλυψε συνολική εκθεσιακή επιφάνεια 60.000 τετραγωνικών μέτρων με περίπου το 40% να καλύπτεται από ψηφιακές εκτυπωτικές μηχανές, εταιρείες λογισμικών και εν γένει εταιρείες από τον κλάδο της προεκτύπωσης.
Την υπόλοιπη επιφάνεια κάλυψαν, σε ποσοστό περίπου 34 τοις εκατό, εταιρείες κατασκευής εκτυπωτικών μηχανών, ενώ τον υπόλοιπο χώρο μοιράστηκαν εταιρείες με προϊόντα τελειοποίησης-βιβλιοδεσίας.


Το μέλλον των εκτυπώσεων είναι ψηφιακό
Το μεγάλο φαβορί, όπως ήταν αναμενόμενο, ήταν φέτος η ψηφιακή εκτύπωση και ειδικότερα η τεχνολογία ψεκασμού (Inkjet). Σύμφωνα άλλωστε με ειδική έρευνα που διενέργησε ο οργανισμός Pira, το 13,5% των εκτυπώσεων που πραγματοποιούνται σε παγκόσμια κλίμακα, τυπώνονται πλέον με ψηφιακές μεθόδους, ενώ, σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία που έχουν αναλυθεί, μέχρι το έτος 2015 οι εκτυπώσεις αυτές αναμένεται να ξεπεράσουν σε τζίρο τα 12,7 δισεκατομμύρια Ευρώ.
Οι προοπτικές λοιπόν για τον κλάδο των ψηφιακών εκτυπώσεων είναι άκρως αισιόδοξες.
Η εκτίμηση αυτή φαίνεται ακόμη περισσότερο αληθοφανής εάν αναλογιστεί κανείς πως στην έκθεση οκτώ χρόνια πριν, η εκθεσιακή επιφάνεια που κάλυπταν οι εταιρείες κατασκευής ψηφιακών εκτυπωτικών μηχανών ήταν μόλις στο 18% του συνόλου ενώ φέτος το ποσοστό αυτό εκτοξεύθηκε στο 37%!

Το σημαντικότερο στοιχείο, κατά την άποψή μου, ήταν ότι τα τετραγωνικά που καλύφθηκαν από τις εταιρείες δεν ήταν για λόγους επίδειξης δύναμης, υπεροχής ή εντυπωσιασμού. Φέτος, οι κατασκευαστές ψηφιακών εκτυπωτικών μηχανών, στη συντριπτική τους πλειοψηφία «κατέβηκαν» στην έκθεση με σημαντικά τεχνολογικά επιτεύγματα και καινοτόμα προϊόντα. Η ψηφιακή εκτύπωση φαίνεται να αποφάσισε να δώσει μάχη σώμα με σώμα με τις παραδοσιακές μεθόδους, αποτινάσαντας μια για πάντα από πάνω της την ταμπέλα πως πρόκειται απλώς για μία ιδανική τεχνολογία για μικρού τιράζ εκτυπώσεις.
Πρωταγωνιστής στη μάχη αυτή είναι η Inkjet εκτύπωση, την οποία φάνηκε να εμπιστεύονται και εταιρείες οι οποίες μέχρι σήμερα δεν είχαν επενδύσει σε αυτήν, λανσάροντας νέα προϊόντα με εντυπωσιακές επιδώσεις τόσο σε ταχύτητα παραγωγής όσο και σε ποιότητα εκτύπωσης.
Η ψηφιακή εκτύπωση πλέον ανταγωνίζεται τις παραδοσιακές μεθόδους σε όλες τις κατηγορίες εντύπων, είτε αυτές είναι εμπορικές εκτυπώσεις –όπως διαφημιστικά φυλλάδια κ.λπ., εκδόσεις, direct mail, βιομηχανικές εκτυπώσεις, επιγραφές, συσκευασίες και ετικέτες, εφημερίδες, ακόμη και εκτυπώσεις για σκοπούς διακόσμησης –όπως ταπετσαρίες ή κάλυψη άκαμπτων επιφανειών.

Στις σελίδες που ακολουθούν θα ρίξουμε μια ματιά στα σημαντικότερα, κατά την άποψή μας, προϊόντα εκτύπωσης που έκαναν το ντεμπούτο τους στην έκθεση.



0 Σχόλια

Δεν υπάρχουν σχόλια.

Θα πρέπει πρώτα να συνδεθείτε για να υποβάλετε σχόλια.

NEWSLETTER

Σύνδεση Χρήστη