Κυριακή 21 Ιανουάριος 2018
Find me on Facebook Follow me on Twitter Follow me on Linkedin
EDP LOGO NEW
Home arrow Tutorials arrow Δημιουργικά arrow Κάθε λιμάνι και... φάρος!

Κάθε λιμάνι και... φάρος!

Μιχάλης Καλούδης

tutorials/faros/faros-final.jpg


Για να αποτυπώσουμε το φάρο θα εργαστούμε με δύο εφαρμογές. Στην πρώτη, το Illustrator, θα δώσουμε το σχήμα και κάποιες βασικές σκιάσεις και στη δεύτερη, το Photoshop, θα δώσουμε όλα τα υπόλοιπα. Υφή, σκιάσεις-φωτίσματα, χρώμα και ότι άλλο είναι απαραίτητο για ένα ρεαλιστικό αποτέλεσμα.

Ανοίγουμε το Illustrator (εκδόσεις CS) ώστε να έχουμε στη διάθεσή μας την εντολή «Revolve» (Effect > 3D > Revolve…). Με την εντολή αυτή έχουμε τη δυνατότητα να δημιουργήσουμε τρισδιάστατα αντικείμενα από μία σχεδιασμένη σιλουέτα, περιστρέφοντάς την γύρω από τον κάθετο άξονά της.
Ξεκινάμε με τη σχεδίαση του κύριου κορμού του φάρου και συνεχίζουμε με το σχεδιασμό όποιου άλλου στοιχείου φανταστούμε όπως μπαλκόνια, στέγη κ.λπ. με τον κατάλληλο χρωματισμό.


tutorials/faros/faros-1.jpg
Δώσαμε ένα αρκετά σκούρο γκρι χρώμα στον κορμό του φάρου, μόνο για λόγους ευκολίας στη σχεδίαση. Έπειτα θα το φωτίσουμε.


Σχεδιάζουμε το μισό της σιλουέτας χωρίς να μας επηρεάζει αν θα είναι το αριστερό ή το δεξί μισό, καθώς στη συνέχεια θα ορίσουμε εμείς προς ποια κατεύθυνση θα περιστραφεί το αντικείμενο.

Tip: Αν μας είναι δύσκολο να σχεδιάσουμε μόνο το μισό αντικείμενο, τότε μπορούμε να το σχεδιάσουμε ολόκληρο και στο τέλος να το «κόψουμε» με τη βοήθεια της παλέτας Pathfinder. Για ακόμα μεγαλύτερη ευκολία, μπορείτε να κατεβάσετε την έτοιμη σιλουέτα του φάρου εδώ.

Αφού ολοκληρώσουμε το σχεδιασμό των αντικειμένων, τα ομαδοποιούμε (Group). Η κίνηση αυτή είναι απαραίτητη για να «καταλάβει» η εντολή Revolve ότι πρόκειται για ένα αντικείμενο και να τα περιστρέψει βάσει ενός κοινού άξονα. Αλλάζουμε το χρώμα του κορμού σε υπόλευκο και επιλέγουμε την εντολή Revolve.
Στο πεδίο «Offset», αφήνουμε την εξορισμού τιμή (0) και στο «from» ορίζουμε το άκρο από το οποίο θέλουμε να γίνει η περιστροφή του αντικειμένου. Έπειτα, ορίζουμε στα τρία πρώτα πεδία την επιθυμητή θέαση που θέλουμε να έχει το αντικείμενο και του ορίζουμε και σχετικά μικρή προοπτική (Perspective), ώστε να προσομοιάσουμε το μεγάλο ύψος του αντικειμένου μας.


tutorials/faros/faros-2.jpg


Επιλέγουμε την εντολή «More options» για να διορθώσουμε το φωτισμό. Προσθέτουμε μία-δύο ακόμα πηγές φωτός για καλύτερες σκιάσεις.


tutorials/faros/faros-3.jpg
Όλες οι πηγές φωτός θα πρέπει, κανονικά, να έχουν την ίδια κατεύθυνση.


Αφού τελειώσουμε με τις διάφορες παραμέτρους σε θέαση και φωτισμούς, ελέγχουμε το πεδίο «Blend Steps» που βρίσκεται κάτω από τα πεδία των φωτισμών. Όπως μαρτυρά και το όνομά του, εδώ ορίζουμε πόσο ομαλές θα είναι οι διαβαθμίσεις των φωτισμάτων, από το ένα χρώμα στο άλλο. Στο συγκεκριμένο παράδειγμα από μαύρο σε λευκό. Η εξορισμού τιμή είναι 25 και μπορούμε να την αυξήσουμε μέχρι και το 256 που είναι η ιδανική. Εδώ, σημαντικό ρόλο παίζει ο υπολογιστής μας. Όσο δυνατότερος τόσο καλύτερος. Επειδή η εργασία μας στο Illustrator θα τελειώσει μετά το ΟΚ που θα επιλέξουμε, μπορούμε να αυξήσουμε αρκετά τα «σκαλοπάτια». Μία μέση τιμή γύρω στα 150 είναι ικανοποιητική.


tutorials/faros/faros-4.jpg
Οι σκιάσεις με τα Blend Steps ορισμένα σε 25, 150 και 256 αντιστοίχως.


Αποδεχόμαστε τις παραμέτρους που ορίσαμε και πατάμε «ΟΚ».

Tip: Μπορούμε στη συνέχεια να αλλάξουμε το Preview Mode σε «Outline» (Ctrl+Y), ώστε να αποφύγουμε τις καθυστερήσεις που μπορεί να υπάρξουν, καθώς ο υπολογιστής προσπαθεί να προβάλλει το τρισδιάστατο αντικείμενο που δημιουργήσαμε.


Σώζουμε το αρχείο μας σε .ai φορμά, προσέχοντας η εντολή «Create PDF Compatible File» να είναι ενεργή. Διαφορετικά δεν θα έχουμε τη δυνατότητα να ανοίξουμε το αρχείο στο Photoshop για περαιτέρω επεξεργασία.


tutorials/faros/faros-5.jpg
Ποιος είπε ότι το Photoshop ανοίγει Illustrator αρχεία; Μάλλον εννοούσε PDF αρχεία.


Κλείνουμε αρχείο και εφαρμογή και περνάμε στο Photoshop. Ανοίγουμε το .ai αρχείο με το φάρο στο επιθυμητό μέγεθος. Αφού ανοίξει, πατάμε δύο φορές το πλήκτρο «F» ώστε να εισέλθουμε σε Full Screen Mode με το Menu Bar ενεργό.


tutorials/faros/faros-6.jpg


Επιλέγουμε το Crop Tool (C) και ξεκινώντας από την εξωτερική γκρι περιοχή, επιλέγουμε όλη την επιφάνεια του καμβά. Στη συνέχεια, τραβάμε προς τα έξω τις πλευρές του Bounding Box, ώστε να αυξήσουμε την περιοχή του καμβά και αποδεχόμαστε με διπλό κλικ.


tutorials/faros/faros-7.jpg


Θα μπορούσαμε να μεγαλώσουμε το καμβά μας μέσω της εντολής «Canvas Size», αλλά η διαδικασία με το Crop Tool είναι πιο σύντομη και μας δίνει καλύτερη οπτική αντίληψη.
Προσθέτουμε νέο επίπεδο (layer), το γεμίζουμε με λευκό και το τοποθετούμε κάτω από το επίπεδο του φάρου. Επιλέγουμε το επίπεδο με το φάρο και από την παλέτα των Επιπέδων, κλειδώνουμε τη διαφάνειά του ώστε να είμαστε σίγουροι ότι δεν θα προσθέσουμε κάτι έξω από αυτόν.


tutorials/faros/faros-8.jpg


Οι επεξεργασίες που θα γίνουν στο φάρο, θα γίνουν σε ξεχωριστά επίπεδα, ώστε να έχουμε τον πλήρη έλεγχο και να μπορούμε να κάνουμε τυχόν μικροδιορθώσεις σε οποιοδήποτε στάδιο της διαδικασίας. Ξεκινούμε προσθέτοντας υφή στον κορμό του φάρου. Δημιουργούμε νέο επίπεδο πάνω από αυτό του φάρου, και ορίζουμε ορθογώνια επιλογή λίγο μεγαλύτερή του.


tutorials/faros/faros-9.jpg


Γεμίζουμε με λευκό χρώμα, από-επιλέγουμε και κλειδώνουμε τη διαφάνεια του επιπέδου. Αλλάζουμε τον Τρόπο Ανάμιξης (Mode) του επιπέδου σε «Multiply» και διπλασιάζουμε το επίπεδο (Ctrl+J). Αποκρύπτουμε το αντίγραφο και τσεκάρουμε το αρχικό επίπεδο.


tutorials/faros/faros-10.jpg
Το λευκό επίπεδο λόγω του Multiply Τρόπου Ανάμιξης δεν είναι ορατό. Στην εικόνα απεικονίζουμε τα όριά του για τους σκοπούς του άρθρου.


Έπειτα προσθέτουμε υφή μέσω του φίλτρου προσθήκης Υφής (Filter > Texture > Texturizer…). Μας εμφανίζεται ο πίνακας διαλόγου του φίλτρου. Δεν θα επιλέξουμε κάποια από τις υφές που μας δίνονται στο αντίστοιχο πεδίο αλλά θα κάνουμε κλικ πάνω στο βελάκι δίπλα τους ώστε να κάνουμε load κάποιες άλλες.


tutorials/faros/faros-11.jpg


Πηγαίνουμε στο ντοσιέ «Textures» που βρίσκεται μέσα στο ντοσιέ της εφαρμογής (Program Files > Adobe > Photoshop > Presets > Textures) και επιλέγουμε την «Mountains 1». Ορίζουμε τιμή Scaling ανάλογη με το μέγεθος, σε διαστάσεις, του αρχείου μας (μεγαλύτερο αρχείο = μεγαλύτερη τιμή) και τιμή Relief γύρω στο 10. Κατεύθυνση φωτός ορίζουμε την ίδια με αυτήν που χρησιμοποιήσαμε και για το φάρο.


tutorials/faros/faros-12.jpg


Κάνουμε «ΟΚ», αποκρύπτουμε το επίπεδο και τσεκάρουμε το αντίγραφό του ώστε να προσθέσουμε και σε αυτό υφή. Επιλέγουμε ξανά το φίλτρο Texturizer και κάνουμε load, από το ίδιο ντοσιέ, το αρχείο «Stucco 2» με τις ίδιες τιμές και πατάμε «ΟΚ».


tutorials/faros/faros-13.jpg
Η προσθήκη δύο διαφορετικών υφών, θα εξαλείψει τυχόν επαναλήψεις.


Επιλέγουμε με Ctrl+click ή Shift+click και τα δύο επίπεδα με τις υφές. Πληκτρολογούμε Ctrl+T (Free Transform) και δίνουμε την κατάλληλη προοπτική στα επίπεδα.


tutorials/faros/faros-14.jpg


Στη συνέχεια, με Alt+click ανάμεσα στα preview των επιπέδων, αποκόπτουμε τα επίπεδα των υφών με αυτό του φάρου ώστε να είναι ορατά μόνο στην επιφάνειά του.


tutorials/faros/faros-15.jpg




0 Σχόλια

Δεν υπάρχουν σχόλια.

Θα πρέπει πρώτα να συνδεθείτε για να υποβάλετε σχόλια.

NEWSLETTER

Σύνδεση Χρήστη